63% groothandels in food en dranken telefonisch slecht bereikbaar

OnderzoekGroothandels in Nederland zijn slecht bereikbaar. Ook groothandels in levensmiddelen en dranken. Van de 1770 beoordeelde bedrijven in deze categorieën op Telefoonboek.nl is er bij 63% aangegeven dat ze één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar waren.

Dit blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl, gedaan in het kader van Places Antwoordservice, een nieuwe dienst van het bedrijf. Van de meer dan 14.000 beoordeelde groothandels blijkt 71% één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar te zijn geweest. “Een hoog, maar verklaarbaar percentage”, aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl.

“Het is goed voor te stellen dat bepaalde groothandels regelmatig telefonisch onbereikbaar zijn. Zo zijn ze vaak onderdeel van een groter concern, is er niet altijd een receptioniste aanwezig of ligt de focus meer op de online bedrijfsvoering. Dit kan er voor zorgen dat het opnemen van de telefoon niet altijd de prioriteit krijgt.”

Op Telefoonboek.nl staan alle Nederlandse groothandels vermeld en bezoekers kunnen hier aangeven of ze de betreffende groothandels telefonisch hebben kunnen bereiken.

Het niet beantwoorden van de telefoon blijft voor een bedrijf niet zonder directe gevolgen. Nijensteen: “Uit ander recent onderzoek blijkt dat één op de vier bij geen gehoor direct overstapt naar een concurrent. Hierdoor lopen de onbereikbare groothandels een aardig aantal potentiële klanten mis.”

Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek