Aanbiedingen helpen foodservice traffic niet langer


Ontwikkeling - Aanbiedingen zoals gecombineerde items en dollar-menu’s die tijdens de recessie zo hielpen om consumenten te trekken, zijn niet meer zo effectief als vroeger. Dat zegt de NPD groep, een internationaal marktonderzoekbureau. De afgelopen twee jaar groeiden de restaurantbezoeken waar consumenten geen aanbieding kozen met meer dan een procent. Restaurantbezoeken waar geen aanbieding werd gekozen daalden daarentegen. Dit is een grote verandering met drie jaar geleden, toen de aanbiedingen juist drie procent meer werden gekozen dan de gewone menu-items. Het totaal aantal combo-deals is wel gestegen. Daarentegen is het percentage consumenten die zeggen dat ze een combo-meal besteld hebben gedaald. Dat kan twee dingen betekenen. Of consumenten beschouwen ‘combo-deals’ niet langer als een goede aanbieding, of de combo-deals zijn een doorsnee prijs geworden en gebruikt de consument ze om een gewone maaltijd te bestellen. Daarentegen zijn er ook aanbiedingen die het goed doen. De zogenaamde ‘senior citizen deals’ en coupon-acties zijn erg in trek. ‘In 2008, toen de zorgen om de economie resulteerden in een daling van restaurantbezoeken, kwamen de restaurants met speciale aanbiedingen om meer bezoekers te trekken. Wanneer aanbiedingen lang lopen, gaan consumenten ze op een gegeven moment verwachten of zien ze de aanbiedingen als een gewone prijs en niet als een speciale deal. Dat hebben we vaker gezien in de geschiedenis’, aldus Bonnie Riggs, analist bij NPD. Wat kunnen restauranthouders hier tegen doen? Volgens Riggs moeten zij de waarde van hun aanbiedingen heroverwegen. ‘Niet alleen op gebied van prijs, maar ook in kwaliteit en service, de gemakfactor van een outlet en variëteit in producten. Al die dingen vinden consumenten belangrijk.’ Bron: FSIN

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid