Aantal strandpaviljoens fors toegenomen


Leisure - Het aantal paviljoens bij de Nederlandse stranden en recreatiemeren is sinds 2010 met 15% stevig gegroeid naar 514 zaken, sinds 1 januari 2014 bedroeg de groei zelfs 7% of wel 33 outlets. Zuid-Holland, Noord-Holland en Zeeland zijn samen goed voor 80% van alle paviljoens. Dit blijkt uit cijfers van het Rotterdamse databasebureau Datlinq. Bier en koffie zijn belangrijke categorieën voor strandpaviljoens. Opvallend is dat binnen deze categorie op merkniveau verschillen zijn te zien ten opzichte van het landelijke beeld in cafés en restaurants. Sterk vertegenwoordigd bij de paviljoens langs de Nederlandse stranden en meren is Heineken. Met een distributieaandeel van 44% is het merk 10 procentpunten beter vertegenwoordigd bij paviljoens dan in vergelijking met het landelijke beeld in cafe's en restaurants. Ook Jupiler is sterk vertegenwoordigd door haar sterke positie in Zeeland. Merken uit andere regio’s van het land zoals Grolsch en Brand zijn minder sterk aanwezig aan de Nederlandse kust. Biermerk Warsteiner is aan de kust een goede runner up. Koffie Onder de koffiemerken valt op dat Douwe Egberts aan de meren en stranden minder sterk vertegenwoordigd is dan in vergelijk met de restaurants en cafés.. Het distributieaandeel van Douwe Egberts ligt bijna 10 procent punten lager. Cafema, Laurentis en Puro doen het opvallend goed met respectievelijk 7% , 5% en 4% distributie. Bron: Datlinq Market Monitor

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid