ACM ziet geen bezwaren in overname Van Geloven door McCain


Afronding - De overname van snackfabrikant Van Geloven door de Canadese frietfabrikant McCain mag doorgaan. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) ziet geen bezwaren. Begin deze maand maakten de twee bekend dat McCain een meerderheidsbelang in Van Geloven wil. Onderzocht moest worden of beide partijen niet te veel macht zouden krijgen in de snackbranche. Van Geloven was volledig in handen van de Britse investeringsmaatschappij Towerbrook Capital en houdt in de nieuwe combinatie een minderheidsbelang. Van Geloven eigenaar van de merken Mora, De Bourgondiër, satémerk Hebro, Van Lieshout, Welten Snacks (bami- en nasi) en Ad van Geloven. Daarnaast is het een belangrijke producent van huismerken voor supermarkten. Het samengaan van beide bedrijven betekent een enorme verbetering in de slagkracht, zowel in distributie als in marktbewerking. McCain verkoopt diepvries-aardappelproducten in meer dan 160 landen. Bron: @FoodClicks Afronding - De overname van snackfabrikant Van Geloven door de Canadese frietfabrikant McCain mag doorgaan. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) ziet geen bezwaren. Begin deze maand maakten de twee bekend dat McCain een meerderheidsbelang in Van Geloven wil. Onderzocht moest worden of beide partijen niet te veel macht zouden krijgen in de snackbranche. Van Geloven was volledig in handen van de Britse investeringsmaatschappij Towerbrook Capital en houdt in de nieuwe combinatie een minderheidsbelang. Van Geloven eigenaar van de merken Mora, De Bourgondiër, satémerk Hebro, Van Lieshout, Welten Snacks (bami- en nasi) en Ad van Geloven. Daarnaast is het een belangrijke producent van huismerken voor supermarkten. Het samengaan van beide bedrijven betekent een enorme verbetering in de slagkracht, zowel in distributie als in marktbewerking. McCain verkoopt diepvries-aardappelproducten in meer dan 160 landen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid