AH en Refresco maken sinaasappelsapketen transparant


Transparant - Albert Heijn en Refresco hebben met blockchaintechnologie de productieketen van het AH-merk houdbare sinaasappelsap inzichtelijk gemaakt. Refresco is leverancier van dit sap, dat afkomstig is van Louis Dreyfus Company (LDC Juice). Nog nooit eerder konden consumenten de keten van een product als sinaasappelsap op deze manier volgen. Consumenten kunnen via een QR-code op de verpakking zien ze welke route de fles sinaasappelsap aflegt tot die in het schap staat. Met deze traceerbaarheid wordt de volgende stap gezet in transparantie voor consumenten. Marit van Egmond, commercieel directeur Albert Heijn: ‘Transparantie in de keten wordt steeds belangrijker. Wij kennen alle stappen die onze producten in de keten doorlopen. Die stappen willen we ook aan onze klanten laten zien, open en transparant’. Albert Heijn heeft 11.000 eigen merkproducten. In sommige gevallen kan het productieproces van die relatief eenvoudig inzichtelijk gemaakt worden, bijvoorbeeld bij groente- en fruit uit Nederland. Voor andere producten is het moeilijker omdat ze een langere keten hebben of uit meerdere ingrediënten bestaan. Door middel van blockchain, een technologie die elke stap in de keten vastlegt, is het mogelijk klanten te laten zien hoe en door wie deze producten gemaakt worden. Albert Heijn en Refresco zetten blockchain voor het eerst in bij AH houdbare sinaasappelsap. De gegevens van de verschillende stappen in de productieketen zijn gekoppeld en inzichtelijk gemaakt. De blockchain is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner Supply Chain Information Management (SIM), de expert die met onderzoek, data en technologie volledig en continu inzicht in ketens mogelijk maakt. Bron: AH Transparant - Albert Heijn en Refresco hebben met blockchaintechnologie de productieketen van het AH-merk houdbare sinaasappelsap inzichtelijk gemaakt. Refresco is leverancier van dit sap, dat afkomstig is van Louis Dreyfus Company (LDC Juice). Nog nooit eerder konden consumenten de keten van een product als sinaasappelsap op deze manier volgen. Consumenten kunnen via een QR-code op de verpakking zien ze welke route de fles sinaasappelsap aflegt tot die in het schap staat. Met deze traceerbaarheid wordt de volgende stap gezet in transparantie voor consumenten. Marit van Egmond, commercieel directeur Albert Heijn: ‘Transparantie in de keten wordt steeds belangrijker. Wij kennen alle stappen die onze producten in de keten doorlopen. Die stappen willen we ook aan onze klanten laten zien, open en transparant’. Albert Heijn heeft 11.000 eigen merkproducten. In sommige gevallen kan het productieproces van die relatief eenvoudig inzichtelijk gemaakt worden, bijvoorbeeld bij groente- en fruit uit Nederland. Voor andere producten is het moeilijker omdat ze een langere keten hebben of uit meerdere ingrediënten bestaan. Door middel van blockchain, een technologie die elke stap in de keten vastlegt, is het mogelijk klanten te laten zien hoe en door wie deze producten gemaakt worden. Albert Heijn en Refresco zetten blockchain voor het eerst in bij AH houdbare sinaasappelsap. De gegevens van de verschillende stappen in de productieketen zijn gekoppeld en inzichtelijk gemaakt. De blockchain is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner Supply Chain Information Management (SIM), de expert die met onderzoek, data en technologie volledig en continu inzicht in ketens mogelijk maakt. Bron: AH

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid