AH focust verder op bewuste voeding

Retail – Albert Heijn focust verder op bewuste voeding. De marktleider breidt vanaf begin maart het schap met bewuste voeding en feel good producten uit met meer dan honderd nieuwe producten.

Dit meldt AH vandaag. Het assortiment varieert van functional bars tot fruit- en groentesnacks. Van raw & sprouted food tot pasta’s op basis van peulvruchten en oergranen. AH neemt naast de uitbreiding van het assoritment al langer allerlei initiatieven om klanten te wijzen op het belang van een bewust voedingspatroon. Zo werd in 2015 samengewerkt met een groep diëtisten die klanten online vertelden welke groenten het beste passen in een bewust voedingspatroon.

Toch lag recent het schap met bewuste voeding en feel good producten van AH nog onder vuur. De cranberries van Albert Heijn werden namelijk uitgeroepen tot het meest misleidende product. Dit ‘superfood’ bestaat voor 68% uit toegevoegde siroop en voor slechts 30% daadwerkelijk uit cranberries. Feitelijk worden dus vooral suikers verkocht onder het mom van superfood. Albert Heijn wint daarmee het Gouden Windei 2015 van voedselwaakhond foodwatch. Albert Heijn heeft foodwatch toegezegd het product dit kwartaal aan te gaan passen zodat het percentage cranberries verdubbeld tot 60%.

Bron: @FoodClicks
 

Auteur: Martijn Louws