AH start met ‘Schoolcampus van V&D’


Non-food - Supermarktketen Albert Heijn gaat samen met oud-V&D-CEO Ronald van Zetten van V&D Concepthouse starten met een uitgebreid assortiment schoolartikelen. Vooralsnog zal het assortiment uit de ‘Schoolcampus’ beperkt zijn, maar vanaf juni is de volledige collectie beschikbaar. Van Zetten gaat met V&D Concepthouse een aantal elementen van het voormalige V&D nieuw leven inblazen. Een daarvan is de Schoolcampus. Albert Heijn gaat hiermee meer de strijd aan met gemakswinkels als Primera en AKO. Voor AH betekent het ook weer een hernieuwde belangstelling voor de schoolgaande jeugd en studerend Nederland. De schoolmarkt werd traditioneel altijd gedomineerd door HEMA en V&D, maar de laatste jaren kregen die bedrijven steeds meer concurrentie van discounters als Action en Bazar. Logisch Marit van Egmond, commercieel directeur bij Albert Heijn, vindt de uitbreiding van het schoolassortiment een logische stap: “We onderzoeken continu welke nieuwe producten en diensten we kunnen aanbieden in onze winkels. Dat doen we al 130 jaar. Uitgangspunt hiervoor is dat het producten zijn die dichtbij onze klanten staan. Een groot gedeelte van onze klanten heeft schoolgaande kinderen, gaat zelf naar school of zit in de collegebanken. We willen hen een aantrekkelijke keuze aan schoolspullen bieden.” Waardevol “Schoolcampus is een waardevol concept dat erg werd gemist in 2016”, zegt Ronald van Zetten. “Daarom zijn we verheugd te kunnen melden dat Albert Heijn en V&D Concepthouse de handen ineen hebben geslagen om deze jarenlange traditie op een nieuwe manier voort te zetten. Het is met trots dat we deze collectie kunnen presenteren in de grootste supermarkt van Nederland.” Bron: @FoodClicks Non-food - Supermarktketen Albert Heijn gaat samen met oud-V&D-CEO Ronald van Zetten van V&D Concepthouse starten met een uitgebreid assortiment schoolartikelen. Vooralsnog zal het assortiment uit de ‘Schoolcampus’ beperkt zijn, maar vanaf juni is de volledige collectie beschikbaar. Van Zetten gaat met V&D Concepthouse een aantal elementen van het voormalige V&D nieuw leven inblazen. Een daarvan is de Schoolcampus. Albert Heijn gaat hiermee meer de strijd aan met gemakswinkels als Primera en AKO. Voor AH betekent het ook weer een hernieuwde belangstelling voor de schoolgaande jeugd en studerend Nederland. De schoolmarkt werd traditioneel altijd gedomineerd door HEMA en V&D, maar de laatste jaren kregen die bedrijven steeds meer concurrentie van discounters als Action en Bazar. Logisch Marit van Egmond, commercieel directeur bij Albert Heijn, vindt de uitbreiding van het schoolassortiment een logische stap: “We onderzoeken continu welke nieuwe producten en diensten we kunnen aanbieden in onze winkels. Dat doen we al 130 jaar. Uitgangspunt hiervoor is dat het producten zijn die dichtbij onze klanten staan. Een groot gedeelte van onze klanten heeft schoolgaande kinderen, gaat zelf naar school of zit in de collegebanken. We willen hen een aantrekkelijke keuze aan schoolspullen bieden.” Waardevol “Schoolcampus is een waardevol concept dat erg werd gemist in 2016”, zegt Ronald van Zetten. “Daarom zijn we verheugd te kunnen melden dat Albert Heijn en V&D Concepthouse de handen ineen hebben geslagen om deze jarenlange traditie op een nieuwe manier voort te zetten. Het is met trots dat we deze collectie kunnen presenteren in de grootste supermarkt van Nederland.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de serviciebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee.”  Dat gaf Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats van AH ruiterlijk toe bij de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



NSO Retail en Spotlight lanceren nieuwe beurs: SPOT ON RETAIL

Vakbeurzen - NSO Retail en Spotlight Events slaan de handen in één en lanceren een nieuw vakbeurs voor de non-food retail: SPOT ON RETAIL. Een beurs waar exposanten, brancheverenigingen, vakmedia, winkelformules, zoals Bruna, Blz./Libris, Readshop, CIGO, Giftclub, Primera en Tabac & Gifts en retailondernemers samenkomen om elkaar te ontmoeten, kennis te delen, inspiratie op te doen en producten in te...

Lees bericht

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid