Ahold realiseert sterk kwartaal


Omzetcijfers - Albert Heijn, bol.com: ze groeien beide. De omzet van het supermarktconcern Ahold steeg onder meer daardoor in het tweede kwartaal met 17 procent naar 8,7 miljard euro. De winst was met 195 miljoen euro eenderde hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. “Een sterk tweede kwartaal”, zegt bestuursvoorzitter Dick Boer. De omzet van de Nederlandse winkels, zoals Albert Heijn, Gall & Gall en Etos, steeg. Bij AH werd meer verkocht, omdat er vaker en meer boodschappen gedaan werden. Daardoor steeg het marktaandeel van AH. Ook werden 21 C1000 winkels omgebouwd naar AH. De Nederlandse online-activiteiten bol.com en Albert Heijn Online groeiden zelfs met meer dan 30 procent. Uit de cijfers is niet duidelijk of Gall & Gall en Etos ook omzetgroei kenden. Marktaandeel In de Verenigde Staten, waar tweederde van de omzet van Ahold vandaan komt, blijft de omzet en het marktaandeel groeien. In België werden acht nieuwe supermarkten geopend. Ahold maakte eind juni bekend dat het gaat fuseren met de Belgische supermarktketen Delhaize. Halverwege volgend jaar moet de overname rond zijn. “We zijn verheugd over de overeenkomst met Delhaize. We vullen elkaar goed aan en samen gaan we een sterkere internationale food retailer vormen, waarvan klanten, medewerkers en aandeelhouders gaan profiteren”, zegt Boer. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid