Albert Heijn opent in Amsterdam Stapel op Bonen pop-up store


Convenience - Albert Heijn heeft op het Gelderlandplein in Amsterdam Stapel op Bonen geopend, de eerste bonen pop-up store van Nederland. In het door de Verenigde Naties uitgeroepen ‘Internationale Jaar van de Boon’ laat de supermarktketen van 6 tot en met 10 juli in de winkel zien wat je allemaal met bonen kunt maken. Consumenten kunnen in de pop-up store diverse bonenspreads en bonenburgers proeven, er bevindt zich een bonenbar en tv-kok Herman den Blijker maakt donderdag ter plaatse een lekker bonengerecht. Volgens Albert Heijn zitten de verkopen van bonen in Nederland flink in de lift. Zo kende de markt van peulvruchten het eerste half jaar van 2016 een groei van 15%; bij Albert Heijn was de groei zelfs bijna 20%. Vooral de ‘nieuwere’ boonsoorten zoals zwarte bonen, kidneybonen en kikkererwten groeien hard. Toch eet de Nederlander in vergelijking met andere landen nog maar weinig bonen. “Dat komt onder andere omdat we het best lastig vinden bonen lekker klaar te maken” zegt Stefan van Kastanja, category manager peulvruchten bij Albert Heijn. “Daarom zetten we de bonen dit jaar extra in de schijnwerpers. De komende vijf dagen met de pop-up store en over een paar weken met nieuwe producten en bonenproeverijen.” Bron: Albert Heijn/@FoodClicks

Convenience - Albert Heijn heeft op het Gelderlandplein in Amsterdam Stapel op Bonen geopend, de eerste bonen pop-up store van Nederland. In het door de Verenigde Naties uitgeroepen ‘Internationale Jaar van de Boon’ laat de supermarktketen van 6 tot en met 10 juli in de winkel zien wat je allemaal met bonen kunt maken. Consumenten kunnen in de pop-up store diverse bonenspreads en bonenburgers proeven, er bevindt zich een bonenbar en tv-kok Herman den Blijker maakt donderdag ter plaatse een lekker bonengerecht. Volgens Albert Heijn zitten de verkopen van bonen in Nederland flink in de lift. Zo kende de markt van peulvruchten het eerste half jaar van 2016 een groei van 15%; bij Albert Heijn was de groei zelfs bijna 20%. Vooral de ‘nieuwere’ boonsoorten zoals zwarte bonen, kidneybonen en kikkererwten groeien hard. Toch eet de Nederlander in vergelijking met andere landen nog maar weinig bonen. “Dat komt onder andere omdat we het best lastig vinden bonen lekker klaar te maken” zegt Stefan van Kastanja, category manager peulvruchten bij Albert Heijn. “Daarom zetten we de bonen dit jaar extra in de schijnwerpers. De komende vijf dagen met de pop-up store en over een paar weken met nieuwe producten en bonenproeverijen.” Bron: Albert Heijn/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid