Albert Heijn opent ‘koelkastwinkel’ van 250m2 in Eindhoven


Formulenieuws – De 'koelkastwinkel' noemen ze nieuwste winkel in Eindhoven die vandaag opende, omdat het is alsof je de deur van de koelkast opent om te kijken waar je trek in hebt. De winkel van 250 m2 is gevestigd in de hotspot Het Veem Strijp-S, en het winkelformat sluit, volgens de Zaanse supermarkt, naadloos aan bij de trend van clockless eating: op elk moment halen wat je nodig hebt.  Klanten gaan vaker ongepland naar de winkel. Zeker de jongere generaties halen gewoon iets als ze er zin in hebben, vaak meerdere keren per dag, motiveert Albert Heijn de komst van het nieuwe winkelconcept. ‘s Ochtends een ontbijtje met een cappuccino, ‘s middags een verse lunch-salade of sushi, een tussendoortje voor een onverwachte borrel en voor later op de dag iets voor het avondeten. Ruim assortiment De nieuwe Albert Heijn speelt in op deze ontwikkeling. Ondanks de geringe omvang van de winkel is het assortiment wel compleet. Van een vers ontbijtje tot aan een thaise saus voor het avondeten, maar ook toiletpapier en vershoudfolie. Alle dranken zijn alvast gekoeld zodat ze koud gedronken kunnen worden. De winkel is voorzien van veel hout en groen en past daarmee in de sfeer van een vershal. De neonletters bij de entree moeten herinneren aan de tijd dat Philips er was gevestigd. Geen winkelwagens Omdat het assortiment vrij groot is voor het oppervlakte van de winkel, zijn er geen winkelwagens. De gangpaden zijn er ook te smal voor, maar nog wezenlijker bij de keuze van uitsluitend mandjes is, is dat de doelgroep daar niet met een winkelwagen de boodschappen doet. Juist omdat de boodschappen in de meeste gevallen ongepland zijn, voldoet een mandje. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – De 'koelkastwinkel' noemen ze nieuwste winkel in Eindhoven die vandaag opende, omdat het is alsof je de deur van de koelkast opent om te kijken waar je trek in hebt. De winkel van 250 m2 is gevestigd in de hotspot Het Veem Strijp-S, en het winkelformat sluit, volgens de Zaanse supermarkt, naadloos aan bij de trend van clockless eating: op elk moment halen wat je nodig hebt.  Klanten gaan vaker ongepland naar de winkel. Zeker de jongere generaties halen gewoon iets als ze er zin in hebben, vaak meerdere keren per dag, motiveert Albert Heijn de komst van het nieuwe winkelconcept. ‘s Ochtends een ontbijtje met een cappuccino, ‘s middags een verse lunch-salade of sushi, een tussendoortje voor een onverwachte borrel en voor later op de dag iets voor het avondeten. Ruim assortiment De nieuwe Albert Heijn speelt in op deze ontwikkeling. Ondanks de geringe omvang van de winkel is het assortiment wel compleet. Van een vers ontbijtje tot aan een thaise saus voor het avondeten, maar ook toiletpapier en vershoudfolie. Alle dranken zijn alvast gekoeld zodat ze koud gedronken kunnen worden. De winkel is voorzien van veel hout en groen en past daarmee in de sfeer van een vershal. De neonletters bij de entree moeten herinneren aan de tijd dat Philips er was gevestigd. Geen winkelwagens Omdat het assortiment vrij groot is voor het oppervlakte van de winkel, zijn er geen winkelwagens. De gangpaden zijn er ook te smal voor, maar nog wezenlijker bij de keuze van uitsluitend mandjes is, is dat de doelgroep daar niet met een winkelwagen de boodschappen doet. Juist omdat de boodschappen in de meeste gevallen ongepland zijn, voldoet een mandje. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid