Albert Heijn opent vierde logistiek centrum voor groei online bestellen

Online boodschappen doen groeit stormachtig omdat de consument steeds meer behoefte heeft aan gemak en flexibiliteit

Bezorging - Albert Heijn opent dit najaar in Eindhoven een nieuw logistiek centrum, specifiek voor online bestelde boodschappen.

Het zogenaamde ‘Home Shop Center’ is het vierde HSC van de supermarktketen en inclusief de lokale HUB’s de 25e locatie voor de bezorging van online bestelde boodschappen. In het 18.000 m2 grote pand aan de Keten 15 in Eindhoven wordt op dit moment volop gebouwd om vanaf het najaar wekelijks 40.000 bestellingen bij klanten in het zuiden van het land thuis te kunnen bezorgen. Ook worden vanuit de nieuwe locatie bestelde boodschappen klaargezet bij de Pick Up Points in Brabant, Limburg en Gelderland. Het Home Shop Center geeft volgens Albert Heijn een mooie impuls aan de werkgelegenheid in de regio met op termijn plek voor 800 medewerkers.

Kilometers
Door het toevoegen van een extra HSC hoeven minder kilometers gereden te worden voor de thuisbezorging in het zuiden van het land. Vanuit Eindhoven wordt direct bij klanten in de omgeving bezorgd. Om nog meer kilometers te besparen, rijden grotere vrachtwagens naar HUB’s in Brabant, Limburg en zuidelijke deel van Gelderland. Een HUB is een plek aan de rand van de stad waar de online bestelde boodschappen met een grote vrachtwagen worden afgeleverd. Vanaf daar rijden kleinere bezorgauto’s de stad in. Online boodschappen doen groeit stormachtig. Er is bij klanten steeds meer behoefte aan gemak en flexibiliteit. De Zaanse supermarktformule biedt op ah.nl een assortiment van 28.500 producten van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk