Albert Heijn start Product Pitch 2018

Innovatieprijs  - De inschrijvingen voor de Product Pitch 2018 bij Albert Heijn zijn gestart. De Product Pitch is een jaarlijks initiatief om jong ondernemerschap te stimuleren en vernieuwende producten te ontdekken. Start-ups dingen in deze wedstrijd mee naar een plek in het schap, een geldbedrag voor de activatie van hun product en coaching om hun bedrijf te laten groeien.

De winnaars van vorige edities zijn inmiddels te vinden in de winkels. Zo staat de bouillon van Bouillon Brothers in de Albert Heijn Bakery Cafés op het menu, ligt de Ginmayo van restaurant Mossel & Gin in het schap en zijn de versmaaltijden van Abels Deli binnenkort te verkrijgen.

Nieuw dit jaar is de Market Morning op woensdag 23 mei: een marktplein waarop 15 start-ups een kraam krijgen om hun product te verkopen aan een jury. De 10 beste gaan door naar de pitchdag waar de winnaars gekozen worden.

De inschrijvingen worden beoordeeld op onderscheidend vermogen, innovatief gehalte, business potentieel en klantbehoefte. De inschrijving loopt van 30 maart tot 30 april.

Bron: AH

Auteur: Steffen van Beek