Amazon opent eerste kassaloze supermarkt in Seattle


Formulenieuws – Amazon, het Amerikaanse onlinebedrijf, heeft gisteren in Seattle de eerste Amazon Go-winkel geopend. Het is tevens de eerste volautomatische supermarkt. Klanten van deze supermarkt hoeven de gewenste producten uit het assortiment niet apart te scannen, maar de producten worden automatisch afgerekend bij het verlaten van de winkel. Klanten hoeven zich bij binnenkomst van de winkel alleen aan te melden met hun smartphone via een scan. Vervolgens kunnen zij onbeperkt winkelen en producten selecteren. Een speciale applicatie houdt bij wat er daadwerkelijk aan het einde van de winkelroute gewenst is en in het mandje ligt. Bij het verlaten van de winkel wordten die producten dan vervolgens automatisch afgerekend via een Amazon-account. Bij de opening was het een drukte van belang. Geen rijen bij de kassa dit keer, maar rijen juist om de winkel binnen te gaan. De winkel heeft ook aar een bepekte oppervlakte, namelijk 167 m2. Naast een aantal basisproducten als brood, groente en fruit, zijn er ook verse maaltijden en salades beschikbaar van lokale aanbieders. Personeel is wel aanwezig voor de producten die ter plekke worden bereid zoals verschillende broodsoorten en het aanvullen van de schappen. De winkel is open van maandag tot en met vrijdag. Bron: Amazon/@FoodClicks Formulenieuws – Amazon, het Amerikaanse onlinebedrijf, heeft gisteren in Seattle de eerste Amazon Go-winkel geopend. Het is tevens de eerste volautomatische supermarkt. Klanten van deze supermarkt hoeven de gewenste producten uit het assortiment niet apart te scannen, maar de producten worden automatisch afgerekend bij het verlaten van de winkel. Klanten hoeven zich bij binnenkomst van de winkel alleen aan te melden met hun smartphone via een scan. Vervolgens kunnen zij onbeperkt winkelen en producten selecteren. Een speciale applicatie houdt bij wat er daadwerkelijk aan het einde van de winkelroute gewenst is en in het mandje ligt. Bij het verlaten van de winkel wordten die producten dan vervolgens automatisch afgerekend via een Amazon-account. Bij de opening was het een drukte van belang. Geen rijen bij de kassa dit keer, maar rijen juist om de winkel binnen te gaan. De winkel heeft ook aar een bepekte oppervlakte, namelijk 167 m2. Naast een aantal basisproducten als brood, groente en fruit, zijn er ook verse maaltijden en salades beschikbaar van lokale aanbieders. Personeel is wel aanwezig voor de producten die ter plekke worden bereid zoals verschillende broodsoorten en het aanvullen van de schappen. De winkel is open van maandag tot en met vrijdag. Bron: Amazon/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Cafetariaomzet groeit in februari met 2,4%

Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.

Lees bericht


Cafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid

Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.

Lees bericht


Aldi maakt betalen bij Aldi Shop & Go eenvoudiger

Supermarkt – Klanten kunnen bij de kassaloze ALDI Shop & Go in Utrecht voortaan nog eenvoudiger hun boodschappen doen en betalen. Was voorheen de ALDI Shop & Go app nodig om binnen te komen en de boodschappen te betalen, nu kunnen klanten gewoon de winkel binnenlopen en kiezen welke digitale betaalmethode de voorkeur heeft.

Lees bericht


Nederlandse cafetariasector groeit tot mei met 11%

Cafetaria – De Nederlandse cafetariasector is tot en met mei dit jaar met 11 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit kassadata van NTF op basis van 360 cafetaria’s, die gezamenlijk zo’n 20 procent marktaandeel hebben in de cafetariamarkt van zowel de verkopen offline als online.

Lees bericht

Cafetariasector laat tot mei groei zien van bijna 10%

Analyse – De cafetaria Nederland laat in de periode tot en met april een groei zien van bijna 10%. Dat groeicijfer is gebaseerd op kassadata van NTF, waar 360 cafetaria’s zijn aangesloten met een aandeel van 20% in de Nederlandse cafetariamarkt, van zowel de verkopen offline als online.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid