Another Cookie vindt keuze voor koffie bij bedrijven vaak ondoordacht


Start-up - Jochem Snels (51), voorheen onder meer werkzaam als commercieel directeur voor Pelican Rouge Coffee Solutions en Maas, waarvoor hij het koffieconcept Micaffè heeft opgezet, is een eigen koffie- en theebedrijf gestart; Another Cookie. De reden? Hij vindt dat de kansen en mogelijkheden op koffie- en theegebied door bedrijven nog onvoldoende worden gezien. De ambitie van start-up Another Cookie is om eind 2017 met een team van koffie- en theeprofessionals ondernemers vanuit strategisch of commercieel oogpunt te faciliteren bij het invullen van de beste oplossingen voor koffie en thee. “Daarbij voert de perfecte espressobereiding de absolute boventoon,” vertelt Snels. Hij merkt namelijk dat de kracht van koffie door bedrijven nog onvoldoende wordt benut. “Koffie is in eerste instantie vooral beleving,” zegt Snels. “Die beleving gaat verder dan de smaak, en komt ook naar voren in het servies, de verpakking, de herkomst van de bonen, en ja, zelfs de omgeving waarin het kopje wordt genuttigd.” Volgens Snels wordt de keuze voor koffie – en alles wat daarbij komt kijken – door bedrijven niet goed doordacht, of zelfs helemaal niet doordacht. Te vaak moeten medewerkers en gasten het nog doen met een ‘saai bakje filterkoffie’. Eigenaardig, vindt de ondernemer uit Rijen. “Hoe kan je als bedrijf, dat bijvoorbeeld claimt verrassend of innovatief te zijn, aankomen met een kaal kopje filterkoffie in het eeuwige hotelporselein in een grijze, sfeerloze ruimte? Daarmee laten organisaties een grote kans liggen om medewerkers extra te motiveren en gasten in de watten te leggen.” Doordachte keuzes Another Cookie wil daarin verandering brengen. Volgens Snels met doordachte keuzes op koffiegebied. De start-up uit Rijen (Noord-Brabant) is een full-service koffieconsultant voor bedrijven, horeca en hotellerie. De customer journey staat bij Another Cookie voorop, aldus de oprichter. “We beginnen met een uitgebreide intake. We kijken naar het bedrijfs-DNA, de markt, de doelgroep, de kansen en innovaties.” Bron: @FoodClicks   Start-up - Jochem Snels (51), voorheen onder meer werkzaam als commercieel directeur voor Pelican Rouge Coffee Solutions en Maas, waarvoor hij het koffieconcept Micaffè heeft opgezet, is een eigen koffie- en theebedrijf gestart; Another Cookie. De reden? Hij vindt dat de kansen en mogelijkheden op koffie- en theegebied door bedrijven nog onvoldoende worden gezien. De ambitie van start-up Another Cookie is om eind 2017 met een team van koffie- en theeprofessionals ondernemers vanuit strategisch of commercieel oogpunt te faciliteren bij het invullen van de beste oplossingen voor koffie en thee. “Daarbij voert de perfecte espressobereiding de absolute boventoon,” vertelt Snels. Hij merkt namelijk dat de kracht van koffie door bedrijven nog onvoldoende wordt benut. “Koffie is in eerste instantie vooral beleving,” zegt Snels. “Die beleving gaat verder dan de smaak, en komt ook naar voren in het servies, de verpakking, de herkomst van de bonen, en ja, zelfs de omgeving waarin het kopje wordt genuttigd.” Volgens Snels wordt de keuze voor koffie – en alles wat daarbij komt kijken – door bedrijven niet goed doordacht, of zelfs helemaal niet doordacht. Te vaak moeten medewerkers en gasten het nog doen met een ‘saai bakje filterkoffie’. Eigenaardig, vindt de ondernemer uit Rijen. “Hoe kan je als bedrijf, dat bijvoorbeeld claimt verrassend of innovatief te zijn, aankomen met een kaal kopje filterkoffie in het eeuwige hotelporselein in een grijze, sfeerloze ruimte? Daarmee laten organisaties een grote kans liggen om medewerkers extra te motiveren en gasten in de watten te leggen.” Doordachte keuzes Another Cookie wil daarin verandering brengen. Volgens Snels met doordachte keuzes op koffiegebied. De start-up uit Rijen (Noord-Brabant) is een full-service koffieconsultant voor bedrijven, horeca en hotellerie. De customer journey staat bij Another Cookie voorop, aldus de oprichter. “We beginnen met een uitgebreide intake. We kijken naar het bedrijfs-DNA, de markt, de doelgroep, de kansen en innovaties.” Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid