Arla Foods in actie tegen eenzaamheid ouderen


Actie - Arla Foods Nederland komt in actie voor het Nationaal Ouderenfonds. Samen met stichting DoSocial - waarvan Arla Foods één van de oprichters is - steunt de zuivelonderneming de campagne van het Nationaal Ouderenfonds en Geer en Goor door zoveel mogelijk geld in te zamelen om eenzaamheid bij ouderen tegen te gaan. Met het geld willen de partijen onder meer ‘sociale ontmoetingstuinen’ realiseren. Door bezuinigingen in de zorg is er steeds minder aandacht voor het welzijn van ouderen. Eenzaamheid bij ouderen wordt hierdoor een steeds groter probleem. Bijna 30% van de bewoners van verpleeg- en verzorgingshuizen in Nederland is eenzaam, meer dan 10.000 ouderen in zorginstellingen krijgen nooit bezoek en 1 op de 10 bewoners komt helemaal nooit buiten. Als reactie op deze ontwikkeling is in 2013 besloten tot de oprichting van DoSocial. Deze stichting bestaat uit diverse partners met een sociale drijfveer, die door een bijdrage van uren, expertise, middelen en geld het beste jaar ooit willen geven aan hulpbehoevenden. Inmiddels heeft DoSocial een aantal bijzondere projecten succesvol afgerond (zie www.dosocial.nl). Alle partners van DoSocial stellen jaarlijks vrijwilligersuren beschikbaar. Op vrijdag 26 september gaan de bewoners van Huize Sint Jozef in Nijkerk een dagje uit met vrijwilligers van Arla Foods. Het gezelschap gaat naar landgoed de Eemlandhoeve, waar de ouderen een rondleiding en lunch krijgen aangeboden. ‘Geer & Goor’ Het Nationaal Ouderenfonds is mede-initiatiefnemer van de tv-serie ‘Geer & Goor: ‘Waarheen, Waarvoor’ op RTL 4, waarbij Geer en Goor gedurende 9 afleveringen met ouderen op pad gaan. Het programma fungeert als aanjager voor de campagne tegen eenzaamheid bij ouderen van het Ouderenfonds. Deze campagne sluit uitstekend aan bij de doelstelling van DoSocial, die zich hier vervolgens bij heeft aangesloten. Om zoveel mogelijk ruchtbaarheid te geven aan de campagne worden ook leveranciers en klanten opgeroepen om deel te nemen aan de actie. Liefst door vaker bij ouderen - familie, vrienden of bekenden - op bezoek te gaan, of door als vrijwilliger aan de slag te gaan, te doneren aan DoSocial of door een eigen sponsoractie op touw te zetten. De campagne loopt tot 31 oktober 2014. Het geld dat door DoSocial wordt ingezameld, wordt besteed aan zogeheten sociale ontmoetingstuinen. Dit is een concept van het Ouderenfonds waarbij vrijwilligers samen met een hovenier bij een zorginstelling een ontmoetingstuin. Arla Foods B.V. Arla Foods Nederland (circa 350 medewerkers) voorziet Nederland van dagverse zuivel, houdbare zuivel, kaas en boter. Arla Foods Nederland is nummer twee in de Nederlandse markt voor dagverse zuivel. Het bedrijf voert merken als Arla, Melkunie, Milk & Fruit, Apetina, Breaker, Castello en Lurpak. De onderneming is de grootste producent van biologische zuivel in de wereld. Bron: Arla Foods

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid