Bammetje van thuis nog steeds populair


Catering - Het bammetje van thuis is nog steeds populair onder werknemers. Terwijl een kwart in de kantine luncht, koopt slechts één op de tien daar ook de lunch. De reden? Bijna de helft van de werkenden (46 procent) geeft aan hun bedrijfsrestaurant vaker te zullen gebruiken wanneer het goedkoper zou zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van het Economisch Bureau van ING. Dat maakt ook duidelijk dat bedrijfsrestaurants de afgelopen tien jaar ruim de helft (53%) duurder zijn geworden. De prijsstijging in de kantines komt drie keer hoger uit als de stijging van het algehele prijspeil (17%). Een belangrijke reden voor de stijgende prijzen is dat werkgevers de laatste jaren steeds vaker besloten de subsidie voor de lunch van werknemers af te bouwen. De gemiddelde werkende spendeert dagelijks € 2,70 aan zijn of haar lunch. Flexibilisering Op dit moment koopt slechts één op de tien werkenden zijn of haar lunch in een bedrijfsrestaurant of kantine. Mede door de flexibilisering van de arbeidsmarkt, de toename van thuiswerken en bezuinigingen bij grote organisaties (waar relatief vaak een bedrijfsrestaurant is) neemt de aanloop af. Bammetjes van thuis meenemen voor de lunch is verreweg het populairst. Voor bijna acht op de tien werkenden is dit de dagelijkse routine. Wél zoekt ruim de helft van de werkenden de gezelligheid van een bedrijfskantine of gezamenlijke lunchtafel op om de lunch vervolgens te nuttigen. Bron: De Telegraaf  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid