Bandbreedte prijs en beleving wordt smaller


Debat – Beleving, het is steeds belangrijker voor de gast. Men zoekt gezelligheid, uiteraard in combinatie met goed eten en drinken tegen een betaalbare prijs. Deze conclusie kan worden getrokken uit FoodReflection-debat met prominenten uit de sector, waarvan FoodClicks verslag doet in de vandaag verschenen uitgave. Carlijn Olthof van Hema stelt dat het ontbijtje voor de warenhuisketen een belangrijke rol spelt in aantrekken van extra traffic. “Hema was traditioneel altijd sterk na ‘s ochtends tien uur. Met het ontbijtje voor een euro genereren we inmiddels ook eerder op de dag traffic.” Mensen vinden het volgens haar vooral gezellig om met elkaar een ontbijtje te nuttigen. “Het samenzijn, de beleving om met elkaar een eitje te tikken spreekt ze aan.” Hema biedt het ontbijt tegen een scherpe prijs aan. “Toch gaat het niet om de euro”, zegt directeur Joost Smaal van Lantmännen Unibake in het debat. “Bij La Place kost een ontbijt €3,95, terwijl bij Ikea en Hema een euro moet worden afgerekend. De verwachting van klanten bij het bezoek aan één van deze concepten ligt dan ook uiteen. De beleving speelt daarin een rol.” Toch wordt de bandbreedte tussen prijs en beleving smaller, zo zegt Olthof van Hema. “Ook waar eten en drinken tegen een scherpe prijs wordt verkocht speelt beleving tegenwoordig een belangrijke rol.” Lees meer over het FoodReflection-debat in de nieuwste editie van FoodClicks. Gratis abonnement? Klik hier.  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid