Bavaria investeert in nieuwe uitstraling Palm bieren en brouwerij Steenhuffel

Bavaria wil onder meer de naamsbekendheid van Palm verder vergroten

Bier - Bavaria investeert fors in het biermerk Palm. De Palm-brouwerij in Steenhuffel krijgt een investering van 20 miljoen euro en de verschillende Palm bieren krijgen een nieuwe uitstraling. Ook gaat Bavaria de naamsbekendheid van Palm verder uitbreiden.  

Bavaria nam in mei 2016 Palm Belgian Craft Brewers over. De volgende stap volgens het bedrijf uit Lieshout is de investering in haar merken, markten en brouwerijen. Na de herlancering van Rodenbach en Brugge Tripel en de introductie van Cornet, kondigt Bavaria nu de plannen voor Palm aan. Alle Palm-varianten Palm, Palm Hop Select, Palm Royale, Palm n.a. en Dobbel Palm krijgen vanaf juli een nieuwe uitstraling. Het Palm-paard dat verwijst naar de roots van het bier en de lauwerkrans met palmtakken is terug van weggeweest. De kleurencombinatie rood-groen is zeer herkenbaar en blijft gehandhaafd.

Verfrissend
De nieuwe verpakking heeft tot doel te benadrukken dat Palm een verfrissend bier met karakter en veel smaak is. De slogan ‘Palm, tijd voor iets ambers’ moet het nieuwe design, zowel op de winkelvloer als in de horeca kracht bijzetten. Naast de nieuwe verpakkingen investeert Bavaria in totaal 20 miljoen in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur van de brouwerij in Steenhuffel. Eerder investeerde Bavaria al 2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van Rodenbach in Roeselare.
Palm is met 31,2 miljoen consumpties per jaar het meest verkochte amber bier in België en Nederland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk