Bavaria viert terugkeer bier in de tankshop


Tankstations - Tankende klanten van Shell Kok langs de A4 keken raar op toen Danny de Munck in polonaise de tankshop uit kwam. En misschien nog wel verbaasder omdat de hele stoet een biertje in de hand had. Na twaalf jaar presenteerde Bavaria weer bier in de schappen. Tankstation Kok, tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep, veranderde vanmiddag heel even in een bruincafé. Klanten konden bij binnenkomst een biertje laten tappen aan de speciaal hiervoor gebouwde bar, of een flesje bier nuttigen aan een van de statafels. Zanger Danny de Munck stond achter de tap, en zong en passant ook nog een paar van zijn hits. Bavaria-directeur Peer Swinkels gaf het officiële startsein voor de verkoop van alcoholvrij bier in de tankshops in Nederland. Vanaf vandaag zijn de koelschappen van vrijwel alle tankstations in Nederland namelijk gevuld met blikjes Bavaria 0.0. “De smaken original, wit, en lemon”, legt communicatiemanager Inge van der Heijden uit. “Onderzoek wijst uit dat deze smaken het populairst zijn bij de consument.” Volgens brandmanager Jeroen Vonk neemt de bierbrouwer drie jaar de tijd om de consument aan het product te laten wennen. “Overstappen van frisdrank naar bier is nogal wat, en zeker op momenten dat je het eigenlijk niet gewend bent om bier te drinken. Daarom gunnen we onszelf de tijd.” Voor het aanbieden van blikjes is bewust gekozen. “Wij denken dat blikjes de drempel om onderweg bier te drinken wat verlagen.” Bavaria gaf twee jaar geleden al aan alcoholvrij bier te willen verkopen in de tankshops. Toch heeft het even geduurd voor het zo ver was. Vonk: “We wilden er eerst voor zorgen dat het product zijn plek had veroverd in de supermarkt, en dat is nu het geval.” Tankshopeigenaresse Karin Kok zegt niet na te hebben hoeven denken over het toevoegen van Bavaria 0.0 aan het assortiment. “Ik sta overal voor open. En, heel simpel, loopt het niet, dan gooi ik het er weer uit.” Maar voorlopig heeft de onderneemster er “alle vertrouwen in.” En staan de blikjes prominent uitgestald in de koeling. Het lanceren van 0.0 in de tankshops bij deze Shell-vestiging is volgens directeur Peer Swinkels een strategische keuze. “Dit is één van de grootste tankstations van Nederland, en het ligt aan één van de drukste snelwegen. Een goede plek om de consument kennis te laten maken met ons product.” De komende tijd gaat Bavaria haar alcoholvrije bier dan ook flink promoten, met commercials, advertenties en vooral sampling. Vonk: “Juist door te laten proeven kun je mensen voor je winnen. Alcoholvrij bier heeft lang de naam gehad niet lekker te zijn. Door middel van sampling gaan wij het tegendeel bewijzen.” Lees binnenkort in FoodClicks meer over Bavaria 0.0 in een interview met Peer Swinkels.   Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid