Bavaria vraagt consument mee te denken over duurzaamheid


Industrie - Bierbrouwer Bavaria lanceert een online platform waar de activiteiten van de brouwer op het gebied van duurzaamheid te zien zijn. Naast de website spoort het biermerk consumenten via een Twitter campagne #ikbrouwmee aan mee te denken over initiatieven die kunnen bijdragen aan een duurzame toekomst. Vorig jaar maakte Bavaria met hun duurzaamheidsstrategie  al een eerste stap richting een breder publiek door als opmaat voor het jaarverslag samen met schrijfster Renske de Greef een online Science Fiction thriller te lanceren. Bavaria onderneemt als enige brouwer in de wereld volgens de ISO 26.000 richtlijn, een vooraanstaande internationale richtlijn voor het implementeren van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) binnen een organisatie. Daarnaast heeft Bavaria de afgelopen jaren een sterke ontwikkeling doorgemaakt in de jaarlijkse MVO transparantiebenchmark van het Ministerie van EZ.  De brouwer behoort inmiddels tot de top 20 van deze benchmark. Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter van Bavaria, licht toe: “Duurzaamheid is niet iets wat moet, duurzaamheid is vanzelfsprekend voor ons. Het heeft geen begin- of eindpunt. We werken volgens de filosofie dat we het bedrijf in bruikleen hebben van onze kinderen en kleinkinderen en daarom zijn we zuinig op onze brouwerij en onze omgeving.” Op www.bavaria.com/duurzaamheid is vanaf vandaag een overzicht te vinden van alle activiteiten van Bavaria op het gebied van duurzaamheid. Naast algemene informatie over de brouwerij worden ook verschillende projecten zoals Boer Bier Water en de samenwerking met Atlant Groep verder toegelicht. Bron: Bavaria

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid