Bavaria; winstdaling, omzetstijging


Biermarkt - De cijfers van Bavaria over 2013 tonen twee gezichten. De bierbrouwer wist in 2013 een lichte omzetstijging te realiseren, terwijl het nettoresultaat daalde en uitkwam op € 15,5 miljoen, tegenover € 21,7 miljoen in 2012. De verklaring hiervoor is onder andere een investering van € 35 miljoen in de brouwerij, met name in productie en logistiek. Dit meldt Bavaria vandaag. De omzet van Bavaria steeg van € 501,1 miljoen in 2012 naar € 508,5 miljoen in 2013. De afzet is gelijk gebleven. In totaal verkocht de Brabantse brouwer in 2013 5,8 miljoen hectoliter bier. Op zich een prima prestatie. De wereldbiermarkt groeit nog steeds, al zien we in Europa een daling. De omzet van Bavaria komt voor 70 procent uit Europa. De zwakke Europese economie is dan ook van invloed geweest op het nettoresultaat van Bavaria. Bovendien hebben de oplopende accijnzen in voor Bavaria belangrijke markten zoals Frankrijk, maar zeker ook in Nederland, meegespeeld. Bavaria bewerkt de internationale markt met een aantal merken: Bavaria, Bavaria 0.0%, 8.6, Swinckels’ en enkele speciaalbiermerken. In de komende jaren ziet Bavaria nog steeds veel kansen in Afrika. In 2013 werd daar gestart met de bouw van de Ethiopische brouwerij Habesha Breweries SC. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid