BBB Maastricht wil rol spelen in succes horeca


Beurzen - BBB Maastricht lanceert een nieuw beursconcept en gaat voortaan internationaal een toonaangevende rol te spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. De organisatie heeft zich die ambitie ten doel gesteld op basis van gesprekken met exposanten en bezoekers. Erik Stroink, product manager horecavakbeurzen MECC Maastricht in een toelichting: “Deze vernieuwing is een logische stap in de verdere ontwikkeling van het evenement.” Voor de benaming event is bewust gekozen, omdat BBB meer wil zijn dan een vakbeurs alleen. Het BBB-event moet horecaondernemers inspireren en verder helpen in hun professionaliteit. Een motivatie die niet beperkt blijft tot een driedaagse vakbeurs, maar feitelijk het hele jaar door geldt. BBB Maastricht gaat daarom in samenwerking met brancheverenigingen en andere professionele clubs netwerkbijeenkomsten organiseren en wedstrijden en trainingen. Deze netwerken zijn ook branchespecifiek, dus bijeenkomsten gericht op bijvoorbeeld cafetaria-ondernemers en restaurateurs. Het driedaags vakevent in Maastricht wordt qua indeling ook op de nieuwe aanpak ingericht in vier werelden, die elk worden aangekleed en ingericht conform het betreffende thema. De vier werelden zijn: Beverage Beach, Food Forest, Variety Valley en Folie Culinaire. Op Beverage Beach kunnen bezoekers de meest uiteenlopende dranken proeven. In het avontuurlijke Food Forest maakt de bezoeker kennis met nieuwe gerechten en authentieke smaken. In Variety Valley vindt men naast non-food ook innovaties en brancheverenigingen. Folie Culinaire is hét exclusieve evenement voor de internationale gastronomie, dat uitsluitend op uitnodiging kan worden bezocht. In lijn met het nieuwe concept is er ook een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Het kleurrijke beeldmerk symboliseert de diversiteit qua doelgroepen en producten binnen de horeca. Daarnaast staat het voor de opgaande lijn op weg naar succes en het kroontje op het werk van horecaprofessionals. BBB Maastricht wordt van 10 t/m 12 oktober 2016 gehouden in MECC Maastricht. Bron: bbbmaastricht.nl/@FoodClicks Beurzen - BBB Maastricht lanceert een nieuw beursconcept en gaat voortaan internationaal een toonaangevende rol te spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. De organisatie heeft zich die ambitie ten doel gesteld op basis van gesprekken met exposanten en bezoekers. Erik Stroink, product manager horecavakbeurzen MECC Maastricht in een toelichting: “Deze vernieuwing is een logische stap in de verdere ontwikkeling van het evenement.” Voor de benaming event is bewust gekozen, omdat BBB meer wil zijn dan een vakbeurs alleen. Het BBB-event moet horecaondernemers inspireren en verder helpen in hun professionaliteit. Een motivatie die niet beperkt blijft tot een driedaagse vakbeurs, maar feitelijk het hele jaar door geldt. BBB Maastricht gaat daarom in samenwerking met brancheverenigingen en andere professionele clubs netwerkbijeenkomsten organiseren en wedstrijden en trainingen. Deze netwerken zijn ook branchespecifiek, dus bijeenkomsten gericht op bijvoorbeeld cafetaria-ondernemers en restaurateurs. Het driedaags vakevent in Maastricht wordt qua indeling ook op de nieuwe aanpak ingericht in vier werelden, die elk worden aangekleed en ingericht conform het betreffende thema. De vier werelden zijn: Beverage Beach, Food Forest, Variety Valley en Folie Culinaire. Op Beverage Beach kunnen bezoekers de meest uiteenlopende dranken proeven. In het avontuurlijke Food Forest maakt de bezoeker kennis met nieuwe gerechten en authentieke smaken. In Variety Valley vindt men naast non-food ook innovaties en brancheverenigingen. Folie Culinaire is hét exclusieve evenement voor de internationale gastronomie, dat uitsluitend op uitnodiging kan worden bezocht. In lijn met het nieuwe concept is er ook een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Het kleurrijke beeldmerk symboliseert de diversiteit qua doelgroepen en producten binnen de horeca. Daarnaast staat het voor de opgaande lijn op weg naar succes en het kroontje op het werk van horecaprofessionals. BBB Maastricht wordt van 10 t/m 12 oktober 2016 gehouden in MECC Maastricht. Bron: bbbmaastricht.nl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Lees bericht



Minder faillissementen in februari, maar horeca stijgt

Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.

Lees bericht

Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid