Bediening in restaurants grootste bron van ergernis


Onderzoek - Uit onderzoek van Tafelreserveren.nl onder ruim 1800 respondenten blijkt dat restaurantgasten zich het meeste ergeren aan de bediening. Ze ergeren zich vooral aan onoplettendheid, het gebrek aan kennis en de hygiëne van de medewerkers. Tjarko de Jong van Tafelreserveren.nl: 'We houden dit onderzoek eens per jaar en we zien elk jaar veel van dezelfde ergernissen terugkomen. De kwaliteit van de bediening blijft een punt van aandacht voor de restaurateur.' Op de tweede plek staat lang wachten als bron van ergernis. 'Ook dit is een terugkerende ergernis in ons onderzoek', aldus de Jong. Na de bediening en het lange wachten is de kwaliteit en presentatie van het eten ook een punt van aandacht voor de restaurateurs. De Jong: 'Wat we veel horen is: niet vers, slecht bereid en helaas ook haren in het eten.' Qua presentatie gaat het mis op het gebied van tegelijk uitserveren of het verkeerde gerecht voorschotelen. Op de vierde plek van ergernissen staan vieze toiletten gevolgd door overlast door kinderen. 'Veel mensen vinden rondrennende en schreeuwende kinderen enorm vervelend. De respondenten vinden dat hier een rol is weggelegd voor zowel het restaurant als de ouders', aldus de Jong. Nieuw in de top tien is het op de tocht zitten in het restaurant. Een flink aantal respondenten gaf aan dat bijvoorbeeld het zitten bij de deur de avond aardig kan verpesten. Tafelreserveren.nl is een online platform voor het reserveren van een tafel bij restaurants in Nederland. Het bedrijf werkt met een website (www.tafelreserveren.nl) en mobiele apps. De complete ergernissen top 10: 1. Bediening 2. Lang wachten 3. Kwaliteit eten 4. Vieze toiletten 5. Overlast door kinderen 6. Rekening die niet klopt 7. Overlast andere gasten 8. Te krappe tafels 9. Prijs van het eten 10.Op de tocht zitten Bron: FSIN/Tafelreserveren.nl

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid