Ben & Jerry’s luidt noodklok voor klimaat


Actie -Ben & Jerry’s slaat op de Dag van de Duurzaamheid de beursgong als synoniem voor het luiden van de noodklok voor het klimaat. Onder het motto “if it’s melted, it’s ruined”, wil Ben & Jerry’s in aanloop naar de klimaattop in Parijs de bewustwording over klimaatverandering vergroten. Samen met poolreiziger Bernice Notenboom vragen zij Nederlanders een petitie te tekenen waarmee zij wereldleiders oproepen zich hard te maken voor een transitie naar een wereld met 100% schone energie in 2050. Op dit moment hebben wereldwijd al meer dan 2 miljoen mensen de petitie getekend. De Dag van de Duurzaamheid is een initiatief van Urgenda om te laten zien hoe duurzaamheid past in het dagelijks leven. Urgenda ondersteunt alle initiatieven van bedrijven die zich inzetten voor meer bewustwording van klimaatverandering. “Ben & Jerry’s meet sinds 2005 de impact van haar CO2 uitstoot over het gehele productieproces en heeft ambitieuze doelstellingen neergezet om de impact te verminderen”, zegt Lilian Geijsen, Country Manager van Ben & Jerry’s in Nederland. “Maar dat is niet genoeg. Om de temperatuurstijging onder de 2 graden Celsius te houden moeten bedrijven, burgers en de overheid zich samen inzetten.” Bron: Ben & Jerry’s

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid