Bezorgen voor snackbars geen uitgemaakte zaak
Fastservice - Cafetaria-ondernemers worstelen met de vraag of ze wel of niet frites en snacks moeten gaan bezorgen. Hoewel met name pizzaketens zeer succesvol zijn met bezorging en de bezorgmarkt in Nederland fors groeit, is bezorgen van frites en snacks voor de snackbarbranche nog geen uitgemaakte zaak. Deze conclusie kan worden getrokken na ‘Sleutel voor Succes’, de door McCain, Hakvoort, Sligro, Poldergoud en Depa georganiseerde masterclass-dag voor cafetariahouders die maandag werd gehouden bij Hakvoort Professional in Emmeloord. Een van de belangrijkste uitdagingen voor snackbarondernemers is hoe met name frites, eenmaal gefrituurd, warm en krokant in plaats van slap bij de consument of het bedrijf te krijgen. Goede apparatuur, hoge kwaliteit producten, goede vervoersmiddelen en verpakkingen, een gedegen bedrijfsvoering en uitstekende service zijn volgens de masterclass de onmisbare ingrediënten om met bezorgen meer omzet te kunnen behalen. Het via de telefoon of internet bestellen van etenswaren neemt in Nederland een enorme vlucht. Vooral pizza- en spareribketens zijn ver met bezorgdiensten en zagen hun bezorgopbrengsten tussen 2005 en 2014 met 168 procent groeien. De cafetariabranche in Nederland is nog niet zover en zoekt naar oplossingen. Tijdens de masterclass toonde McCain friet die langer warm en krokant blijft en Depa verpakkingen die niet lekken en de etenswaren langer optimaal houden. Winnaar van de masterclass Frites & Bezorgen is Nick van Waaijenburg van Eethuis van Waaijenberg in Mierlo. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtGroothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’
Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees berichtGerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees berichtSligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024
Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.
Lees berichtSligro Food Group ziet marktaandeel groeien in turbulent jaar
Groothandel - De Sligro Food Group wist in een turbulent jaar zowel in Nederland als in België het marktaandeel te vergroten. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van de foodservicegroothandel. “De operationele prestaties verbeterden waardoor de ebitda met € 11 miljoen toenam tot € 137 miljoen. De nettowinst over het boekjaar werd gedrukt door incidentele lasten en bedroeg over 2023 € 6 miljoen,” aldus CEO...
Lees bericht