Bezorgservice foodora bij beste 5 Accenture Innovation Awards

Verkiezing - Tijdens de negende editie van de Accenture Innovation Awards is foodora, de bezorgservice van restaurants, bij de laatste vijf geëindigd van innovatie bedrijven in de categorie ‘Personalized Shopping & Paying’. De award in deze categorie is voor de beste innovatie op het gebied van persoonlijke interactie, e-fulfillment en betalingen. Dealmaker app Yippie! heeft de Accenture Innovation Award '15 gewonnen.

Tijdens de Accenture Innovation Awards ontmoet innoverend Nederland elkaar. 800 game-changers hadden zich aangemeld voor de awards. Na de eerste ronde mocht de top 10 per categorie, 10 categorieën in totaal, zich presenteren aan de jury. De beste vijf per categorie hebben hun innovatie concepten in de finale aan de jury gepitcht.

Personalized Shopping & Paying

Het concept van foodora wordt geprezen vanwege de innovatieve manier om lekker eten waar dan ook on demand te bestellen. Het unieke algoritme zorgt ervoor dat de gerechten van de foodora het bestelde eten met dertig minuten in huis is. Daarnaast is het duurzame karakter van de service vanwege het gebruik van fietsers en afbreekbare verpakkingen ook goed beoordeeld.

foodora, de van oorsprong Duitse startup groeit sinds oprichting in 2014 fors. Inmiddels zit het bedrijf in 15 landen en 21 steden. foodora is in mei dit jaar in Amsterdam gestart. Het doel is om binnenkort uit te breiden naar andere Nederlandse steden.

Bron: foodora

Auteur: Steffen van Beek