Bidfood opent vegetarische shop voor horeca met De Hippe Vegetariër
Groothandel - Online horecagroothandel Bidfood opent binnen haar bestaande webshop een shop-in-shop met een breed aanbod vegetarische producten. De selectie van vegetarische artikelen kwam tot stand in samenwerking met Isabel Boerdam, expert op het gebied van vegetarisch eten. De vegetarische shop is één van de 50 shop-in-shops die Bidfood dit jaar lanceert. Door het vegetarische aanbod duidelijk uit te lichten maakt Bidfood het voor horecaprofessionals eenvoudiger om in te spelen op de wensen van hun gasten. Want die kiezen steeds vaker voor meer groenten en minder vlees op het bord. “Steeds meer mensen kiezen er bewust voor om niet elke dag vlees te eten”, vertelt Boerdam. “Deze groep ‘flexitariërs’ betreft inmiddels 67% van Nederland. Dit is geen hype, maar een duurzame ontwikkeling die zal blijven.” Bidfood wil foodprofessionals op weg helpen bij het verrassen van hun gasten met vegetarische gerechten. De samenwerking met Boerdam is een eerste stap in die richting. Daarnaast gaat de groothandel in gesprek met verschillende chefs, om een passend antwoord te kunnen bieden op de vraag naar meer creatieve vegetarische gerechten. Boerdam startte in 2013 het blog ‘De Hippe Vegetariër’. Later verwierf ze landelijke bekendheid met haar initiatief voor de Nationale Week Zonder Vlees. 50 shops De vegetarische shop is een van de 50 shop-in-shops die Bidfood in 2018 opent. “Dit jaar rollen we diverse shop-in-shops uit, die het gemakkelijker maken om alle benodigdheden rondom een productcategorie of eetmoment te vinden”, vertelt Anouk Beeren, directeur e-commerce en marketing. Net als consumenten zoeken professionals in het business to business kanaal naar ultiem bestelgemak. Ons antwoord op die vraag is de marktplaats: een platform dat je verbindt met alles wat je nodig hebt.” Bron: @FoodClicks Groothandel - Online horecagroothandel Bidfood opent binnen haar bestaande webshop een shop-in-shop met een breed aanbod vegetarische producten. De selectie van vegetarische artikelen kwam tot stand in samenwerking met Isabel Boerdam, expert op het gebied van vegetarisch eten. De vegetarische shop is één van de 50 shop-in-shops die Bidfood dit jaar lanceert. Door het vegetarische aanbod duidelijk uit te lichten maakt Bidfood het voor horecaprofessionals eenvoudiger om in te spelen op de wensen van hun gasten. Want die kiezen steeds vaker voor meer groenten en minder vlees op het bord. “Steeds meer mensen kiezen er bewust voor om niet elke dag vlees te eten”, vertelt Boerdam. “Deze groep ‘flexitariërs’ betreft inmiddels 67% van Nederland. Dit is geen hype, maar een duurzame ontwikkeling die zal blijven.” Bidfood wil foodprofessionals op weg helpen bij het verrassen van hun gasten met vegetarische gerechten. De samenwerking met Boerdam is een eerste stap in die richting. Daarnaast gaat de groothandel in gesprek met verschillende chefs, om een passend antwoord te kunnen bieden op de vraag naar meer creatieve vegetarische gerechten. Boerdam startte in 2013 het blog ‘De Hippe Vegetariër’. Later verwierf ze landelijke bekendheid met haar initiatief voor de Nationale Week Zonder Vlees. 50 shops De vegetarische shop is een van de 50 shop-in-shops die Bidfood in 2018 opent. “Dit jaar rollen we diverse shop-in-shops uit, die het gemakkelijker maken om alle benodigdheden rondom een productcategorie of eetmoment te vinden”, vertelt Anouk Beeren, directeur e-commerce en marketing. Net als consumenten zoeken professionals in het business to business kanaal naar ultiem bestelgemak. Ons antwoord op die vraag is de marktplaats: een platform dat je verbindt met alles wat je nodig hebt.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
PS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtSlootweg (Bidfood) ziet nieuwe generatie horeca aankomen
Interview – Het gaat goed met Bidfood. De omzet zit ruim boven de 1 miljard euro en de leveringsgraad ligt boven de 98 procent. Toch zit CEO Dick Slootweg niet stil, want hij ziet ook de veranderingen in de foodservicesector. “Er is een nieuwe generatie ondernemers aan de slag gegaan in foodservice, die om nieuwe standaarden vraagt. Die veranderingen vragen ook aanpassingen van...
Lees berichtBidfood zet voor derde keer spetterend horecafeest neer
Event – Het was de derde editie van het Horecafeest van Bidfood, een feest voor alle horecamedewerkers. Ruim 15.000 bezochten het event in de Amsterdamse Ziggo maandagavond en lieten de muziektempel ontploffen tijdens het horecafeest van het Jaar.
Lees berichtUnilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Lees bericht10e editie Gastvrij Rotterdam sfeervol van start gegaan
Vakbeurzen – Veel bezoekende foodprofessionals, veel vakwedstrijden en veel evenementen in sfeervol aangeklede beurshallen. Zo is de jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam het beste samen te vatten. Deelnemende bedrijven hadden er bij aanvang van de beurs dan ook duidelijk zin in.
Lees berichtBikl introduceert kant-en-klaar inmaakzoetzuur
Introductie - Bikl, maker van verse ingemaakte groente, heeft een nieuw product geïntroduceerd: no waste inmaak zoetzuur. Met dit product kunnen horecakeukens eenvoudig hun (rest) groente inmaken.
Lees bericht