Bidvest Deli XL behaalt 18% CO2-reductie, koopt 54% in bij duurzame leveranciers


Groothandels - Bidvest Deli XL heeft over het jaar 2015 een CO2-reductie behaald van 18%. Daarnaast koopt de groothandel inmiddels meer dan de helft van haar producten in bij duurzame leveranciers. Van het totale productaanbod biedt Bidvest Deli XL voor 70% een verantwoord alternatief. Dit staat in het Duurzaamheidsverslag 2015 dat Bidvest Deli XL dinsdag heeft gepubliceerd. Met het verslag sluit de groothandel uit Ede haar eerste MVO-beleidsperiode af. “Ik ben trots op onze CO2-reductie van 18 procent”, zegt directeur Dick Slootweg. “Ook kopen we al voor 54 procent in bij duurzame leveranciers. Maar we gaan door. Als organisatie willen we duurzaam denken én duurzaam doen. Dit duurzaamheidsverslag vormt voor ons meteen ook een nieuw begin.” Duurzaam Naast de behaalde CO2-reductie en de duurzame inkoop heeft Bidvest Deli XL het afgelopen jaar meer duurzame resultaten behaald. Met een Natuurlijk Verantwoord assortiment van 4.200 productsoorten heeft Bidvest Deli XL voor 70% van het totale productaanbod een verantwoord alternatief. Het bedrijf eindigde in de top-10 van meest transparante bedrijven in de categorie ‘Voedsel en dranken’ van de Transparantiebenchmark. Met het zelf ontwikkelde MVO-meetsysteem hebben inmiddels 165 leveranciers inzicht gegeven in hun duurzame prestaties. De medewerkerstevredenheid is beoordeeld met een 7,3. MVO-beleid Als een van de eerste organisaties in Nederland stelde Bidvest Deli XL in 2008 een MVO-beleid op met sociale en milieudoelstellingen voor 2015. Zo wil Bidvest Deli XL de CO2-uitstoot reduceren, het ziekteverzuim terugdringen en inzetten op transparantie in de keten. Tevens investeert de organisatie stevig in het verduurzamen van het eigen assortiment. Ook is gewerkt aan het verhogen van de klant- en medewerkerstevredenheid. Verder zetten medewerkers van Bidvest Deli XL zich jaarlijks in voor een maatschappelijk doel. “Toen we deze doelstellingen in 2008 formuleerden, hadden we nog niet helemaal voor ogen hoe we die doelstellingen zouden gaan behalen en wat de impact ervan zou zijn op onze organisatie”, aldus Slootweg. “Maar we zijn ambitieus aan de slag gegaan en hebben hierin onze weg gevonden.” Bidvest Deli XL is nu bezig haar MVO-beleid voor de toekomst verder te ontwikkelen. “Wij willen onze duurzame droom verwezenlijken: een CO2-neutraal bedrijf en volledig transparantie van de voedselketen”, aldus Slootweg. Bron: Bidvest Deli XL/@FoodClicks Groothandels - Bidvest Deli XL heeft over het jaar 2015 een CO2-reductie behaald van 18%. Daarnaast koopt de groothandel inmiddels meer dan de helft van haar producten in bij duurzame leveranciers. Van het totale productaanbod biedt Bidvest Deli XL voor 70% een verantwoord alternatief. Dit staat in het Duurzaamheidsverslag 2015 dat Bidvest Deli XL dinsdag heeft gepubliceerd. Met het verslag sluit de groothandel uit Ede haar eerste MVO-beleidsperiode af. “Ik ben trots op onze CO2-reductie van 18 procent”, zegt directeur Dick Slootweg. “Ook kopen we al voor 54 procent in bij duurzame leveranciers. Maar we gaan door. Als organisatie willen we duurzaam denken én duurzaam doen. Dit duurzaamheidsverslag vormt voor ons meteen ook een nieuw begin.” Duurzaam Naast de behaalde CO2-reductie en de duurzame inkoop heeft Bidvest Deli XL het afgelopen jaar meer duurzame resultaten behaald. Met een Natuurlijk Verantwoord assortiment van 4.200 productsoorten heeft Bidvest Deli XL voor 70% van het totale productaanbod een verantwoord alternatief. Het bedrijf eindigde in de top-10 van meest transparante bedrijven in de categorie ‘Voedsel en dranken’ van de Transparantiebenchmark. Met het zelf ontwikkelde MVO-meetsysteem hebben inmiddels 165 leveranciers inzicht gegeven in hun duurzame prestaties. De medewerkerstevredenheid is beoordeeld met een 7,3. MVO-beleid Als een van de eerste organisaties in Nederland stelde Bidvest Deli XL in 2008 een MVO-beleid op met sociale en milieudoelstellingen voor 2015. Zo wil Bidvest Deli XL de CO2-uitstoot reduceren, het ziekteverzuim terugdringen en inzetten op transparantie in de keten. Tevens investeert de organisatie stevig in het verduurzamen van het eigen assortiment. Ook is gewerkt aan het verhogen van de klant- en medewerkerstevredenheid. Verder zetten medewerkers van Bidvest Deli XL zich jaarlijks in voor een maatschappelijk doel. “Toen we deze doelstellingen in 2008 formuleerden, hadden we nog niet helemaal voor ogen hoe we die doelstellingen zouden gaan behalen en wat de impact ervan zou zijn op onze organisatie”, aldus Slootweg. “Maar we zijn ambitieus aan de slag gegaan en hebben hierin onze weg gevonden.” Bidvest Deli XL is nu bezig haar MVO-beleid voor de toekomst verder te ontwikkelen. “Wij willen onze duurzame droom verwezenlijken: een CO2-neutraal bedrijf en volledig transparantie van de voedselketen”, aldus Slootweg. Bron: Bidvest Deli XL/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid