Bierbrouwers Bavaria en Palm bundelen krachten en versterken portfolio


Bier - Bavaria N.V. en Palm Belgian Craft Brewers bundelen hun krachten. Bavaria heeft met de overname van 60% van de aandelen een meerderheidsbelang genomen in Palm. Vanaf 2021 zal Palm Belgian Craft Brewers voor 100% deel uitmaken van de bierbrouwer uit Lieshout. De twee familiebrouwers zeggen veel synergie bij elkaar te vinden door de gemeenschappelijke achtergrond en de gedeelde passie voor bier. “België is hét speciaalbierland bij uitstek”, zegt Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter Bavaria. “We zijn trots op deze samenwerking en het samengaan van twee prachtige familiebedrijven met beide een eeuwenoude historie. Palm Belgian Craft Brewers heeft in die tijd een rijk assortiment aan speciaalbieren opgebouwd. Dit assortiment is complementair aan onze merken en daarom past deze samenwerking binnen onze strategie van ultieme portfoliospeler. Palm heeft een belangrijke plek in de Nederlandse markt en we zien mogelijkheden voor verdere internationale groei. Daarnaast krijgen we met deze samenwerking toegang tot Belgische retail en horeca.” Mijlpaal Jan Toye, eigenaar Palm Belgian Craft Brewers noemt de stap een belangrijke mijlpaal. “Belgisch speciaalbier brouwen is onze familietraditie sinds 1686. Na de sterke groei van Palm hebben we onze positie door een aantal overnames en innovaties versterkt. Om onze internationale distributiekracht te maximaliseren, zijn wij op zoek gegaan naar een strategische partner, waarbij Bavaria omwille van de vele synergiën direct aanvoelde als een ‘perfect fit’. Wij zijn uitgegaan van het centrale belang van de onderneming en onze werknemers en daarom is in volle overtuiging voor een verregaande samenwerking en nadien een volledig samengaan van Palm Belgian Craft Breweries met Bavaria gekozen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat onze mooie brouwlocaties en bieren door de familie Swinkels en hun Brouwerij Bavaria verder gekoesterd zullen worden.” Strategie De stap is in lijn met de strategie van Bavaria N.V. om de ultieme portfoliospeler te worden. Voor Palm Belgian Craft Brewers betekent deze samenwerking een versterking en versnelling van hun reeds ingezette groeistrategie. Palm Belgian Craft Brewers heeft een breed aanbod van speciaalbiermerken, waaronder Palm, Rodenbach, Brugge, Steenbrugge, Cornet, Arthur’s Legacy en Estaminet. Bavaria is in 120 landen actief met merken als Bavaria Premium, Swinckels’ en 8.6. Door het samengaan met Bavaria N.V., krijgt Palm Belgian Craft Brewers toegang tot het internationale netwerk van Bavaria N.V. en versterkt Bavaria N.V. haar toegang tot de Belgische retailkanalen en horeca. De komende tijd zullen beide partijen werken aan het samengaan van de twee familiebrouwerijen. Bron: Bavaria/Palm/@FoodClicks Bier - Bavaria N.V. en Palm Belgian Craft Brewers bundelen hun krachten. Bavaria heeft met de overname van 60% van de aandelen een meerderheidsbelang genomen in Palm. Vanaf 2021 zal Palm Belgian Craft Brewers voor 100% deel uitmaken van de bierbrouwer uit Lieshout. De twee familiebrouwers zeggen veel synergie bij elkaar te vinden door de gemeenschappelijke achtergrond en de gedeelde passie voor bier. “België is hét speciaalbierland bij uitstek”, zegt Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter Bavaria. “We zijn trots op deze samenwerking en het samengaan van twee prachtige familiebedrijven met beide een eeuwenoude historie. Palm Belgian Craft Brewers heeft in die tijd een rijk assortiment aan speciaalbieren opgebouwd. Dit assortiment is complementair aan onze merken en daarom past deze samenwerking binnen onze strategie van ultieme portfoliospeler. Palm heeft een belangrijke plek in de Nederlandse markt en we zien mogelijkheden voor verdere internationale groei. Daarnaast krijgen we met deze samenwerking toegang tot Belgische retail en horeca.” Mijlpaal Jan Toye, eigenaar Palm Belgian Craft Brewers noemt de stap een belangrijke mijlpaal. “Belgisch speciaalbier brouwen is onze familietraditie sinds 1686. Na de sterke groei van Palm hebben we onze positie door een aantal overnames en innovaties versterkt. Om onze internationale distributiekracht te maximaliseren, zijn wij op zoek gegaan naar een strategische partner, waarbij Bavaria omwille van de vele synergiën direct aanvoelde als een ‘perfect fit’. Wij zijn uitgegaan van het centrale belang van de onderneming en onze werknemers en daarom is in volle overtuiging voor een verregaande samenwerking en nadien een volledig samengaan van Palm Belgian Craft Breweries met Bavaria gekozen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat onze mooie brouwlocaties en bieren door de familie Swinkels en hun Brouwerij Bavaria verder gekoesterd zullen worden.” Strategie De stap is in lijn met de strategie van Bavaria N.V. om de ultieme portfoliospeler te worden. Voor Palm Belgian Craft Brewers betekent deze samenwerking een versterking en versnelling van hun reeds ingezette groeistrategie. Palm Belgian Craft Brewers heeft een breed aanbod van speciaalbiermerken, waaronder Palm, Rodenbach, Brugge, Steenbrugge, Cornet, Arthur’s Legacy en Estaminet. Bavaria is in 120 landen actief met merken als Bavaria Premium, Swinckels’ en 8.6. Door het samengaan met Bavaria N.V., krijgt Palm Belgian Craft Brewers toegang tot het internationale netwerk van Bavaria N.V. en versterkt Bavaria N.V. haar toegang tot de Belgische retailkanalen en horeca. De komende tijd zullen beide partijen werken aan het samengaan van de twee familiebrouwerijen. Bron: Bavaria/Palm/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid