Biertje Heineken smaakt buitenlandse consument goed


Cijfers – Biertje? Steeds meer consumenten in het buitenland zeiden het eerste kwartaal van dit jaar ‘ja’ op deze vraag. Tenminste, als het om een biertje van Heineken ging. In Nederland zette de brouwer juist is minder af. Toch heeft de Nederlandse biergigant het afgelopen kwartaal 11 procent meer bier verkocht dan een jaar eerder. Dit maakte Heineken vandaag bekend in een tussentijds handelsbericht. Bestuursvoorzitter Jean-François van Boxmeer sprak van een goed eerste kwartaal. Dat is onder meer te danken aan sterke verkopen in Azië rond het Chinese nieuwjaarsfeest. In die regio behaalde Heineken op eigen kracht een volumegroei van 23 procent. Dat Pasen al in maart viel, hielp het bedrijf ook in Europa en Amerika aan een goede verkoopstijging. Amstel In eigen land bracht Heineken iets minder bier aan de man. Dat komt doordat het bedrijf, dat in Nederland ook merken voert als Amstel, Brand, Affligem, Desperados en Wieckse, minder meedeed aan prijsacties van supermarkten. Heineken boekte een nettowinst 265 miljoen euro. Dat is ruim de helft minder dan in het eerste kwartaal van 2015, maar toen kon een eenmalige boekwinst van 379 miljoen worden bijgeschreven op de verkoop van het Mexicaanse verpakkingsbedrijf Empaque. Omzetcijfers maakte Heineken niet openbaar, wel liet het bedrijf weten dat nadelige wisselkoerseffecten nog altijd veel invloed hebben op de resultaten. Heineken gaat er nog altijd van uit dat het de omzet over heel 2016 op eigen kracht zal weten op te voeren. Ook de winstmarge zal naar verwachting verder verbeteren. Bron: @FoodClicks/DFT Cijfers – Biertje? Steeds meer consumenten in het buitenland zeiden het eerste kwartaal van dit jaar ‘ja’ op deze vraag. Tenminste, als het om een biertje van Heineken ging. In Nederland zette de brouwer juist is minder af. Toch heeft de Nederlandse biergigant het afgelopen kwartaal 11 procent meer bier verkocht dan een jaar eerder. Dit maakte Heineken vandaag bekend in een tussentijds handelsbericht. Bestuursvoorzitter Jean-François van Boxmeer sprak van een goed eerste kwartaal. Dat is onder meer te danken aan sterke verkopen in Azië rond het Chinese nieuwjaarsfeest. In die regio behaalde Heineken op eigen kracht een volumegroei van 23 procent. Dat Pasen al in maart viel, hielp het bedrijf ook in Europa en Amerika aan een goede verkoopstijging. Amstel In eigen land bracht Heineken iets minder bier aan de man. Dat komt doordat het bedrijf, dat in Nederland ook merken voert als Amstel, Brand, Affligem, Desperados en Wieckse, minder meedeed aan prijsacties van supermarkten. Heineken boekte een nettowinst 265 miljoen euro. Dat is ruim de helft minder dan in het eerste kwartaal van 2015, maar toen kon een eenmalige boekwinst van 379 miljoen worden bijgeschreven op de verkoop van het Mexicaanse verpakkingsbedrijf Empaque. Omzetcijfers maakte Heineken niet openbaar, wel liet het bedrijf weten dat nadelige wisselkoerseffecten nog altijd veel invloed hebben op de resultaten. Heineken gaat er nog altijd van uit dat het de omzet over heel 2016 op eigen kracht zal weten op te voeren. Ook de winstmarge zal naar verwachting verder verbeteren. Bron: @FoodClicks/DFT

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid