Bioscoop Pathé kiest voor meer foodbeleving

De nieuwe food boulevard in de Rotterdamse Pathé bioscoop

Bioscoop – Pathé is een nieuwe weg in geslagen met food. De eigen ‘helden’, zoals de popcorn en de nacho’s zijn kwalitatief nog beter en herkenbaarder gemaakt om te voldoen aan de gestegen kwaliteitseisen van de huidige consument. Verder is door de toevoegingen van shop-in-shopcounters en ‘make it your own’-elementen de beleving rondom eten en drinken sterk verbeterd. Daarnaast beleeft de Rotterdamse Pathé de primeur van de eerste self scan kassa binnen de bioscoopketen.

De ‘Pathé Boulevard’ heet de ontvangstruimte op de begane grond waar de verschillende shop-in-shopfoodcourts zijn geplaatst in de bioscoop naast de Rotterdamse Kuip. Met 1,7 miljoen bezoekers is dit de drukste bioscoop van Nederland. Tijdens de presentatie van de 4DX kregen media de gelegenheid ook de vernieuwde foodaanpak van de bioscoopketen te bekijken. En zoals 4DX er voor zorgt dat je als bezoeker niet alleen kijkt naar een film, maar door de bewegende stoelen, geuren en weersimulaties, zoals regen, wind, sneeuw en onweer, die synchroon lopen met de actie op het scherm, de film ook echt ervaart, zo zorgt de Boulevard voor een ongekende foodervaring binnen een bioscoop. Een hotdogcounter met hotdogs van rund- en kippenvlees, maar ook een vegetarische variant van de Vegetarische Slager, een wijnbar in samenwerking met wijnketen GrabeDistrict met vijf soorten wijn onder het eigen Pathé label inclusief plastic wijnglas en Starbucks koffie. De vestiging heeft meerdere bijzonderheden op foodgebied, allemaal elementen gericht op het vergroten van de foodbeleving bij de bezoeker. Een aanpak die ook bij de overige Pathé bioscopen wordt ingezet. En omdat de shop-in-shopconcepten allemaal modulair zijn, is het gemakkelijk omschakelen en veranderen als foodonderdelen op een bepaalde locatie niet lopen of na verloop van tijd minder relevant worden.

Hendrik ten Napel die verantwoordelijk is voor de food en beverage binnen de bioscoopketen heeft zijn ervaringen bij de Kiosk-formule van NS Stations ingezet bij de vernieuwde aanpak binnen Pathé. In de aankomende uitgave van @FoodClicks licht hij de achtergronden van het nieuwe Boulevard-concept toe.

Nog geen abonnee? Meld je hier aan voor een gratis digitaal abonnement.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek