Blurring: houd vast aan de bestaande positionering'


Nationaal Foodservice Congres – “Denk buiten de gebaande paden. Kijk verder dan de traditie.” Dit stelde Enrique Figee, directeur FoodReflection, tijdens het Nationaal Foodservice Congres zojuist. “Maar houd wel vast aan waar jij voor staat.” Figee ging tijdens zijn voordracht in op het thema blurring. “Het is overduidelijk. Foodservice voegt foodretail-elementen toe en andersom voegt foodretail foodservice-elementen toe. Dit is onvermijdelijk in de zoektocht naar extra omzet en marge.” Echter, zo stelt Figee, de partijen moeten wel vasthouden aan de eigen positionering. "Het is de grote uitdaging om je postionering overeind te houden. Wat past bij je en wat niet. Overweeg dat goed. Waar ligt de grens? Tot hoever kun je gaan? Pas als je dat weet kun je gaan nadenken over het toevoegen van onderdelen en eventueel met wie je in dat traject kunt samenwerken.” Tip van Figee. “Denk daarbij altijd vanuit de consument.”  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid