Bovag professionaliseert ondersteuning aan tankstations


Petrol - Bovag is bezig met een professionaliseringsslag. De tweede regio-avond van de belangenorganisatie voor tankstationondernemers gisteren werd niet alleen door een kleine 40 tankshopondernemers bijgewoond, maar kende ook inhoudelijk een goed programma, waarbij het uitgangspunt was: ondernemers helpen in moeilijke tijden. Dat het momenteel niet goed gaat met de omzetten in liters en verkopen in de winkels is helder. Slechts één van de aanwezige ondernemers had een hoger litervolume dan vorig jaar, maar dat kwam, zoals hijzelf aangaf, omdat hij vorig jaar volume had laten liggen en het slechter had gedaan dan de markt. De omzetdalingen in het land (circa -15%, red) staan in geen vergelijking met de dalingen van 20 tot 30 procent die momenteel in de grensgebieden worden geleden als gevolg van de doorgevoerde BTW- en accijnsverhoging. Bovag is hierover samen met andere belangenorganisaties volop over in overleg met het Ministerie van Financiën. Tot resultaten heeft dat vooralsnog niet geleid, maar de hoop is er op gevestigd om de accijnsindexering voor het nieuwe belastingplan 2014 tegen te gaan en Europees te komen tot accijnsharmonisatie. De Bovag is verder samen met onderzoekbureau Trendbox bezig met het inventariseren van het koopgedrag van consumenten in de grensstreek. Zowel in Nederland als in de buurlanden Duitsland en België worden consumenten ondervraagd over hun aankopen in het grensgebied. Daarnaast werkt de Bovag samen met onderzoeksbureau Foodstep aan een monitoringsysteem waarbij de verkoopresultaten van het eigen station vergeleken worden met, in omvang en locatie, vergelijkbare stations. Een systeem waar ondernemers kosteloos aan kunnen deelnemen op voorwaarde dat de gegevens worden gedeeld. Op die manier krijgen ondernemers inzage in hun prestaties in verschillende categorieën ten opzichte van de rest van de markt. Verder heeft Bovag het diensten- en voordelenpakket opgetuigd met eenvoudige te behalen voordelen bij lidmaatschap, zoals een eurocent korting bij pintransacties. Een programma waarbij locaties worden geholpen met een betere inzet van hun socialmedia-activiteiten is in voorbereiding. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid