BP gaat herkenbaarheid ‘duurzame producten’ vergroten

Petrol - BP Nederland gaat de herkenbaarheid van de zogenaamde duurzame producten verder vergroten door ze te voorzien van een groen ‘Kies Bewust Beter’ hart en het keurmerk van Beter Leven, Rondeel, UTZ of MSC. De maatschappij biedt de consument in het Wild Bean Cafe binnen de tankstations steeds meer producten aan die zijn bereid met eerlijke, diervriendelijker en duurzame ingrediënten.

BP verkoopt al langer – en claimt daarin zelfs de eerste te zijn binnen petrol - gekookte Rondeeleieren, diverse kip- en vleesproducten en Van Dobben snacks die worden geproduceerd onder het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. Hoe meer sterren op het groene label (één, twee of drie), hoe beter het leven van de dieren is geweest. De koffie die in het Wild Bean Cafe wordt geschonken, is gemaakt van koffiebonen met het UTZ keurmerk. Dit staat voor verantwoord werken met respect voor de natuur en de arbeidsomstandigheden van de betrokken boeren. En door te kiezen voor visproducten met het MSC-keurmerk, weet de klant dat de vis duurzaam gevangen is, waarmee overbevissing wordt tegengegaan en de schade aan het leven in zee zo veel mogelijk wordt beperkt.

De verkrijgbaarheid van deze producten op de BP tankstations wordt de komende periode extra onder de aandacht gebracht, zowel op de tankstations zelf als via andere media, waaronder radio. BP start hiermee in de Beter Leven week die de Nederlandse Dierenbescherming vanaf vandaag organiseert.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek