BP introduceert M&S Simply Food op haar tankstations


Petrol - BP gaat samenwerken met de internationale retailer Marks & Spencer voor de verkoop van Marks & Spencer foodproducten op de Nederlandse BP tankstations. Het gaat om een exclusieve samenwerking voor de tankstationbranche. Vanaf september 2013 zal op een zestal BP tankstations in de regio Utrecht, Den Haag en Amsterdam M&S Simply Food gefaseerd worden geïntroduceerd. Als deze pilot een succes is, zal M&S Simply Food in een later stadium worden uitgerold. Het M&S Simply Food assortiment omvat tot wel 700 gemaks- en foodproducten, waaronder de verse kant-en-klaar maaltijden van M&S, maaltijdcomponenten, sandwiches en bloemen. Dit nieuwe assortiment is een aanvulling op de versbereide broodjes en koffie van het Wild Bean Café. Met de ruime openingsuren van de tankstations, langer dan de gebruikelijke winkeltijden, voorziet BP volgens eigen zeggen dag en nacht in de behoeften. Hendrik Muilerman, algemeen directeur BP Nederland over de samenwerking met Marks & Spencer: “Marks & Spencer is een foodretailer met een geweldige reputatie op het gebied van verse en speciale foodproducten. Met M&S Simply Food op onze tankstations nemen wij een onderscheidende positie in op de Nederlandse retailmarkt.” Internationaal werkt BP al samen met Marks & Spencer. In de UK is M&S Simply Food beschikbaar op meer dan 160 BP tankstations en dit aantal groeit nog steeds.  De samenwerking met BP is een aanvulling op de opening van de eerste Marks & Spencer morgen in de Amsterdamse Kalverstraat. Het Britse warenhuisconcern was tot 2001 ook actief in Nederland. Omdat het bedrijf in heel West-Europa de activiteiten staakte, sloten ook de winkels in Nederland. Nu doet men toch opnieuw een gooi naar de gunst van de Nederlandse consument. De winkel in de Kalverstraat bestaat uit een supermarkt en een E-boutique voor diverse kledingmerken. Het supermarktassortiment bestaat voornamelijk uit etenswaren, zoals zuivel, vlees, brood, groente en fruit, maar ook luxe en exclusieve producten zijn te vinden in de schappen. In de zogenoemde E-Boutique Fashion wordt kleding verkocht op een innovatieve wijze met behulp van tablets. Na de opening in de Kalverstraat opent M&S in het voorjaar van 2014 ook in De Markies in Den Haag. Dit wordt een winkel met een oppervlakte van 4800 m2. In het najaar van 2015 volgt een winkel op het Rokin in Amsterdam. Deze wordt 6100 m2 groot. Deze winkel verkopen het meest uitgebreide assortiment van M&S (foto's geven een mpressie van het foodassortiment van M&S en M&S Simply Food). Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid