Budgetconcept SO/OK van Lekkerland slaat aan


Petrol – Het budgetconcept SO/OK van Lekkerland slaat aan en is opgenomen in het Lekker op Weg-programma voor zelfstandige tankshopondernemers. Ook grotere accounts hebben belangstelling voor de scherp geprijsde B-merkenlijn van de groothandel, die als alternatief wordt ingezet voor de relatief duurdere A-merken. Dat maakte key-accountmanager Ronald Weevers van groothandel Lekkerland bekend op de petrolbeurs in Houten. Voorafgaand aan de opname in het Lekker op Weg-programma van de groothandel is de verkoop van de producten eerst getest op een tiental locaties. De resultaten daarvan waren zo goed dat besloten is het breder uit te rollen. De producten worden speciaal geselecteerd en bevatten naast dranken, ook producten als kauwgom en chocolade. Zelfs versartikelen en hartig worden als fancylabel of als B-merk opgenomen. Lekkerland presenteert SO/OK-concept als een prijsalternatief. De producten zijn 20 tot 30 procent goedkoper dan de A-merken. Voor 42 procent van de consumenten is de hoge prijs in tankstations de belangrijkste reden om zonder aankoop het station te verlaten. Andere redenen die worden aangegeven om niet te kopen in tankstations zijn het beperkte en ongezonde assortiment en het feit dat men gehaast is. Het percentage klanten dat wel koopt (nu 20 procent bij niet-snelweglocaties, red.) kan fors stijgen wanneer er ook goedkopere producten worden aangeboden. Weevers stelt dat het SO/OK-concept een toevoeging is voor pompshophouders op de totale productmix. “Daarom wordt SO/OK ook geïntegreerd in het schap met A-merken.” De procentuele marge op SO/OK-producten is gelijk aan de marge die de ondernemer maakt op de A-merken. Volgens Weevers blijkt uit de eerste cijfers dat de omzet met de SO/OK-producten additioneel is en niet kannibaliseert op de verkoop van de A-merken. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid