Buurt in Amsterdam Nieuw-West ontwikkelt eigen horeca hotspot


Horeca - Op het voormalige buitenterrein van het Sloterparkbad in Amsterdam Nieuw-West ontwikkelen bewoners samen met professionals een eigen horeca hotspot. Bovenop de voormalige pierenbadjes verrijst begin volgend jaar een nieuw café-restaurant, genaamd Hotel Buiten. Op het terrein van de voormalige pierenbadjes van het Sloterparkbad zijn de buurtbewoners in 2012 begonnen met een café in een bouwkeet. Na vier jaar vinden zij het tijd om het initiatief door te ontwikkelen tot een volwaardig caférestaurant. Ook omdat de versleten bouwkeet de afgelopen vier jaar een begrip geworden tot ver buiten de grenzen van Amsterdam Nieuw-West. “Koken in kampeerachtige omstandigheden is misschien romantisch, maar niet altijd gemakkelijk”, aldus uitbater Vijay. “Het horeca aanbod in Amsterdam Nieuw-West is nog niet zo divers als in de andere delen van de stad, de behoefte hieraan hebben we de afgelopen jaren sterk gevoeld.” Het nieuwe café-restaurant is ontworpen door zestig buurtbewoners. Om het ontwerp daadwerkelijk te kunnen bouwen geeft stichting Hotel Buiten aandelen uit; inmiddels zijn 40 aandeelhouders ingestapt met een totaalwaarde van €50.000 euro. Daarnaast is de stichting bij crowdfunder CrowdAboutNow een campagne begonnen om nog €80.000 op te halen; dankzij 76 investeerders is daar al €69.604 aan crowdfunding opgehaald. “Nu we willen groeien merken we dat ook buiten de buurt veel interesse is voor deze groene plek in de stad, dat ook zij willen investeren in het plan geeft ontzettend veel energie om Hotel Buiten te laten slagen”, aldus initiatiefnemer Jeroen. Hotel Buiten heeft nog 17 dagen om de resterende €10.396 binnen te halen. In de crowdfunding wordt gewerkt met buurtgebonden rewards zoals een Sloterplasontbijt, romantisch diner of rondleiding door Nieuw-West, of zaken als het afnemen van een gepersonaliseerde barkruk met naamvermelding, maar zonder garantie dat die wordt vrijgehouden. Bron: CrowdAboutNow/@FoodClicks Horeca - Op het voormalige buitenterrein van het Sloterparkbad in Amsterdam Nieuw-West ontwikkelen bewoners samen met professionals een eigen horeca hotspot. Bovenop de voormalige pierenbadjes verrijst begin volgend jaar een nieuw café-restaurant, genaamd Hotel Buiten. Op het terrein van de voormalige pierenbadjes van het Sloterparkbad zijn de buurtbewoners in 2012 begonnen met een café in een bouwkeet. Na vier jaar vinden zij het tijd om het initiatief door te ontwikkelen tot een volwaardig caférestaurant. Ook omdat de versleten bouwkeet de afgelopen vier jaar een begrip geworden tot ver buiten de grenzen van Amsterdam Nieuw-West. “Koken in kampeerachtige omstandigheden is misschien romantisch, maar niet altijd gemakkelijk”, aldus uitbater Vijay. “Het horeca aanbod in Amsterdam Nieuw-West is nog niet zo divers als in de andere delen van de stad, de behoefte hieraan hebben we de afgelopen jaren sterk gevoeld.” Het nieuwe café-restaurant is ontworpen door zestig buurtbewoners. Om het ontwerp daadwerkelijk te kunnen bouwen geeft stichting Hotel Buiten aandelen uit; inmiddels zijn 40 aandeelhouders ingestapt met een totaalwaarde van €50.000 euro. Daarnaast is de stichting bij crowdfunder CrowdAboutNow een campagne begonnen om nog €80.000 op te halen; dankzij 76 investeerders is daar al €69.604 aan crowdfunding opgehaald. “Nu we willen groeien merken we dat ook buiten de buurt veel interesse is voor deze groene plek in de stad, dat ook zij willen investeren in het plan geeft ontzettend veel energie om Hotel Buiten te laten slagen”, aldus initiatiefnemer Jeroen. Hotel Buiten heeft nog 17 dagen om de resterende €10.396 binnen te halen. In de crowdfunding wordt gewerkt met buurtgebonden rewards zoals een Sloterplasontbijt, romantisch diner of rondleiding door Nieuw-West, of zaken als het afnemen van een gepersonaliseerde barkruk met naamvermelding, maar zonder garantie dat die wordt vrijgehouden. Bron: CrowdAboutNow/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Lees bericht



Minder faillissementen in februari, maar horeca stijgt

Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.

Lees bericht

Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid