Campagne voor verantwoord wijngebruik


Campagne – De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) bereidt een consumenten campagne voor gericht op het verantwoord genieten van wijn. De campagne is gebaseerd op de principes van het internationale platform Wine in Moderation. Om lid te kunnen worden van Wine in Moderation heeft de KVNW eerder dit jaar een verzoek ingediend. Wine in Moderation telt met de toelating van de KVNW 15 leden en 3 waarnemende leden. Alle deelnemende organisaties dragen bij aan het verminderen van alcohol gerelateerde problemen. Binnen de WIM Association zijn inmiddels meer dan 20 landen vertegenwoordigd. Naast wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en zelfregulering van alcoholreclames richt Wine in Moderation zich op het stimuleren van verantwoorde wijnconsumptie en wijst ze tegelijkertijd op de risico’s van overmatig of verkeerd gebruik van wijn. De voorzitter van de KVNW, de heer Peter van Houtert: “De KVNW heeft zich altijd sterk gemaakt voor verantwoorde wijnconsumptie. Zo waren we één van de oprichters van de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en staan we aan de wieg van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken.” Op 8 oktober 2015 vindt in Den Haag de lancering van de campagne plaats. Bron: KVNW

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid