Cateraar De Buurtboer introduceert algoritme voor gevarieerder aanbod op maat

De Buurtboer introduceert algoritme om beter en sneller in te kunnen spelen op wensen klanten

Catering - Om haar klant nog beter op maat te kunnen bedienen maakt lunchleverancier de Buurtboer sinds deze maand gebruik van een slim algoritme. De ontwikkeling van het algoritme leert op basis van historische data de voorkeuren van de lunchende werknemers.

Oprichter van De Buurtboer Nikki Wiesman: “Elke week berekent een algoritme hoe de samenstelling van de lunch er voor die specifieke klant uit moet zien. Dat betekent dat we zelf veel minder hoeven te puzzelen. Dat is efficiënter, maar belangrijker is dat we nu nog beter een gevarieerd aanbod op maat aan kunnen bieden.”

Half miljoen lunches

Op dit moment verzorgt De Buurtboer meer dan 150.000 lunches per maand in de Randstad. Wiesman: “Veel bedrijven besteden hun lunch liever uit en wij zijn gespecialiseerd in lunches. En die kunnen zo complex zijn als de klant wil.” Met het nieuwe algoritme verwacht het bedrijf een stuk sneller op te kunnen schalen. De bedoeling is dat over vijf jaar maar liefst een half miljoen lunches van De Buurtboer per maand op tafel staan.

Over De Buurtboer

De Buurtboer is opgericht in 2010 door Nikki Wiesman  en Caroline van der Lande. Het bedrijf levert bedrijfslunches met lunchproducten van lokale leveranciers, allemaal vers en zoveel mogelijk van het seizoen.

Bron: De Buurtboer

Auteur: Steffen van Beek