Cateraars Appèl en Markies in het nieuw gestoken


Catering - De Bossche bedrijfscateraar Appèl en dochteronderneming, scholencateraar Markies, zijn in het nieuw gestoken. Beide ondernemingen laten volgens Ellen Janssen, manager marketing  en communicatie bij Appèl, dankzij de aanpassing van de huisstijl nu beter zien waarvoor ze staan. De herziening van de huisstijl komt op een moment dat het integratiemoment van beide bedrijven vrijwel is voltooid. Appèl bestaat al bijna veertig jaar en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een innovatieve bedrijfscateraar die restaurantconcepten op maat levert. Volgens Janssen is de tijd er nu rijp voor om datgene waarvoor de cateraar staat, namelijk puur, duurzaam en goed eten, beter uit te dragen. “Het duidelijke, nieuwe en krachtige zwart-witte logo van Appèl weerspiegelt de no-nonsense aanpak. We zijn een bedrijf dat houdt van aanpakken. Nuchterheid en ondernemerschap, kenmerken onze medewerkers en werkwijze. Het eigenwijze lettertype staat voor ons lef en out-of-the-box denken. We vinden het mooi om maatwerk te creëren voor klanten en iets anders te realiseren dan een standaard bedrijfsrestaurant.” Naast het logo is ook de website aangepast. Janssen: “De grote foto’s op de website laten zien waar het uiteindelijk allemaal om draait in onze restaurants: de beleving van puur, duurzaam eten dat met aandacht is bereid en een oprecht contact met mensen.” Ook is er met de nieuwe identiteit nagedacht over het accent op de naam van Appèl . Janssen: “Het accent heeft betekenis gekregen. Onze pay-off is nu: ‘Cateraar met accent’. Omdat we trots zijn op onze Brabantse basis en onze Brabantse manier van werken, met aandacht voor eten en mensen.” Markies Catering Ook dochteronderneming Markies Catering, dat ruim een jaar geleden werd ovegenomen, heeft een nieuwe look gekregen. Scholen kunnen volgens Janssen nu duidelijk zien wat de cateraar aan toegevoegde waarde te bieden heeft. “Markies Catering wil leerlingen betaalbare, gezonde keuzes bieden. Lekkere, voedzame, vers bereide broodjes, fruit en groente. De nieuwe identiteit laat zien dat we dit in huis hebben én dat die gezonde keuzes een lifestyle zijn waar je energie van krijgt en vrolijk van wordt.” Markies laat het overigens niet bij de aanpassing van de uitstraling. Er wordt ook meer beleving gecreëerd in schoolkantines door de toevoeging van sushiweken en insectenproeverijen. “Met verrassende acties houdt Markies de leerlingen geboeid”, weet Janssen. De nieuwe huisstijl is niet alleen terug te vinden in de communicatie-uitingen van Appèl en Markies, maar ook in de bedrijfsrestaurants en schoolkantines. De werkkleding en het POS-materiaal zal op deze locaties geheel in stijl worden doorgevoerd. Locaties die werken met een maatwerkconcept, blijven uiteraard hun eigen stijl voeren. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid