CEO Slootweg: ‘Vertrek La Place bij Bidfood hoort er bij’


Groothandel – ‘Het hoort er bij,’ laat CEO Dick Slootweg van groothandel Bidfood (voorheen Deli XL) weten in een reactie aan @FoodClicks op het vertrek van La Place als klant van Bidfood. In de verkoopdeal van de EMTÉ-supermarkten aan de combinatie Jumbo en Coop is door de Sligro Food Group afgedwongen dat Sligro een meerjarige overeenkomst kon afsluiten over de leveringen van de La Place-restaurants. Bidfood was sinds drie jaar de logistieke partij voor de bevoorrading van de bijna 130 La Place restaurants in Nederland. Ceo Dick Slootweg zegt over de beëindiging van de overeenkomst met La Place: “Dit soort dingen gebeuren. Daar kun je weinig aan veranderen. We gaan het daarom netjes afhandelen richting La Place en per 1 juli alles overzetten naar Sligro. Het was de afgelopen periode een mooie overeenkomst.” Substantieel La Place is binnen de Jumbo-organisatie een zelfstandig bedrijf. Sligro moet daarom nog om de tafel gaan zitten met La Place om alle details te bespreken. Woordvoeder Wilco Jansen: “Maar Sligro Food Group is een beursgenoteerd bedrijf en dus moeten we zo snel mogelijk bepaalde belangrijke zaken naar buiten brengen, zelfs als sommige zaken niet helemaal duidelijk zijn.” Over de duur van de overeenkomst met La Place wil Sligro niet uitweiden, maar die zou liggen tussen de vijf en tien jaar. “We hebben het echt over een substantiële periode,” aldus de woordvoerder. Voor Sligro was niet alleen de zorg om het personeel en de logistieke afspraak van belang, aldus Jansen, maar ook: “We kunnen in één klap aan de markt laten zien wat het doel is van onze organisatie; we richten ons volop op de foodservicemarkt. Vanuit Sligro vonden wij dat belangrijk om te melden. Ik denk ook dat de boodschap een goede is voor beide partijen. En nogmaals we zijn de details nog aan het uitwerken.” Bron: @FoodClicks Groothandel – ‘Het hoort er bij,’ laat CEO Dick Slootweg van groothandel Bidfood (voorheen Deli XL) weten in een reactie aan @FoodClicks op het vertrek van La Place als klant van Bidfood. In de verkoopdeal van de EMTÉ-supermarkten aan de combinatie Jumbo en Coop is door de Sligro Food Group afgedwongen dat Sligro een meerjarige overeenkomst kon afsluiten over de leveringen van de La Place-restaurants. Bidfood was sinds drie jaar de logistieke partij voor de bevoorrading van de bijna 130 La Place restaurants in Nederland. Ceo Dick Slootweg zegt over de beëindiging van de overeenkomst met La Place: “Dit soort dingen gebeuren. Daar kun je weinig aan veranderen. We gaan het daarom netjes afhandelen richting La Place en per 1 juli alles overzetten naar Sligro. Het was de afgelopen periode een mooie overeenkomst.” Substantieel La Place is binnen de Jumbo-organisatie een zelfstandig bedrijf. Sligro moet daarom nog om de tafel gaan zitten met La Place om alle details te bespreken. Woordvoeder Wilco Jansen: “Maar Sligro Food Group is een beursgenoteerd bedrijf en dus moeten we zo snel mogelijk bepaalde belangrijke zaken naar buiten brengen, zelfs als sommige zaken niet helemaal duidelijk zijn.” Over de duur van de overeenkomst met La Place wil Sligro niet uitweiden, maar die zou liggen tussen de vijf en tien jaar. “We hebben het echt over een substantiële periode,” aldus de woordvoerder. Voor Sligro was niet alleen de zorg om het personeel en de logistieke afspraak van belang, aldus Jansen, maar ook: “We kunnen in één klap aan de markt laten zien wat het doel is van onze organisatie; we richten ons volop op de foodservicemarkt. Vanuit Sligro vonden wij dat belangrijk om te melden. Ik denk ook dat de boodschap een goede is voor beide partijen. En nogmaals we zijn de details nog aan het uitwerken.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht


Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht

Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid