Coca-Cola lanceert Honest, een biologische caloriearme drank
Frisdranken - Coca-Cola voorspelt een grote toekomst voor biologische caloriearme en verfrissende dranken. Daarom lanceert de frisdrankenreus nu na de Verenigde Staten en Engeland het drankje Honest op de Nederlandse markt. Honest is een caloriearme en verfrissende dorstlesser gemaakt van kruidenthee, versterkt met natuurlijke fruitsappen en licht gezoet met biologische rietsuiker. Volgens Coca-Cola staat Honest voor ‘heerlijke én duurzame drankjes’ waarbij het zowel gaat om de ingrediënten, de recyclebare flesjes als de biologische oorsprong. Honest is in 1998 ontwikkeld in de VS door Seth Goldman en Barry Nalebuff. Nadat de frisdrank in de schappen van Whole Foods Market verscheen, ontwikkelde het zich tot het grootste biologische, gebottelde theemerk van Amerika. Op dit moment is het in meer dan 100.000 Amerikaanse winkels verkrijgbaar en na het Europese debuut in Engeland vorig jaar, wordt Honest nu op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Toekomst “We investeren graag in merken waar we in geloven en zien in Nederland een grote toekomst voor biologische, verfrissende, caloriearme drankjes”, zegt communicatiedirecteur Therese Noorlander van Coca-Cola Nederland. “Honest past daar bij. Het is een lekker drankje met een eerlijk verhaal. Het is een eer om samen met onder meer Seth Goldman, als een van de ‘founding fathers’ van Honest, zijn droom waar te kunnen maken. Namelijk meer mensen kennis laten maken met de smaakvolle, biologische drankjes van Honest.” Honest is in de smaken Citroen & Honing, Sinaasappel & Mango en Granaatappel & Bosbessen bij Marqt verkrijgbaar in 500ml fles en vanaf de zomer in 375ml ook bij andere verkooppunten. Bron: @FoodClicks Frisdranken - Coca-Cola voorspelt een grote toekomst voor biologische caloriearme en verfrissende dranken. Daarom lanceert de frisdrankenreus nu na de Verenigde Staten en Engeland het drankje Honest op de Nederlandse markt. Honest is een caloriearme en verfrissende dorstlesser gemaakt van kruidenthee, versterkt met natuurlijke fruitsappen en licht gezoet met biologische rietsuiker. Volgens Coca-Cola staat Honest voor ‘heerlijke én duurzame drankjes’ waarbij het zowel gaat om de ingrediënten, de recyclebare flesjes als de biologische oorsprong. Honest is in 1998 ontwikkeld in de VS door Seth Goldman en Barry Nalebuff. Nadat de frisdrank in de schappen van Whole Foods Market verscheen, ontwikkelde het zich tot het grootste biologische, gebottelde theemerk van Amerika. Op dit moment is het in meer dan 100.000 Amerikaanse winkels verkrijgbaar en na het Europese debuut in Engeland vorig jaar, wordt Honest nu op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Toekomst “We investeren graag in merken waar we in geloven en zien in Nederland een grote toekomst voor biologische, verfrissende, caloriearme drankjes”, zegt communicatiedirecteur Therese Noorlander van Coca-Cola Nederland. “Honest past daar bij. Het is een lekker drankje met een eerlijk verhaal. Het is een eer om samen met onder meer Seth Goldman, als een van de ‘founding fathers’ van Honest, zijn droom waar te kunnen maken. Namelijk meer mensen kennis laten maken met de smaakvolle, biologische drankjes van Honest.” Honest is in de smaken Citroen & Honing, Sinaasappel & Mango en Granaatappel & Bosbessen bij Marqt verkrijgbaar in 500ml fles en vanaf de zomer in 375ml ook bij andere verkooppunten. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Absolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees berichtJeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland
Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.
Lees bericht