Coca-Cola lanceert variant zero sugar; lijkt nog meer op klassieke Coca-Cola


Frisdranken - Coca-Cola lanceert in september Coca-Cola zero sugar, een nieuwe suikervrije variant waarvan, zo stelt de frisdrankenreus, de smaak nog meer op die van de klassieke Coca-Cola lijkt. Dat maakte Coca-Cola bekend tijdens de officiële opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen, op 25 mei nog in het nieuws vanwege het lekken van zoutzuur. De ingrediënten van Coca-Cola zero sugar zijn niet gewijzigd, alleen de blend is geoptimaliseerd. Coca-Cola vindt het belangrijk om nu en in de toekomst consumenten alternatieven te bieden die steeds minder of geen suiker bevatten en blijft daarom innoveren. De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met de grootste marketingcampagne die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. Optimaliseren “We zijn continu bezig met innovatie en kijken hoe we de smaak van onze dranken kunnen optimaliseren”, zegt country manager Richard Schlasberg. “Coca-Cola is zich ervan bewust dat mensen nu, meer dan ooit, een keuze willen hebben of en hoeveel calorieën zij consumeren. Mede daarom willen we uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 10 procent verminderd hebben. Dat doen we onder andere door ons calorievrije en caloriearme assortiment uit te breiden, verschillende verpakkingsgroottes aan te bieden en meer informatie over zero en light alternatieven te verschaffen. Met de lancering van Coca-Cola zero sugar en de uitgebreide marketingcampagne zetten we een grote stap richting de toekomst”, aldus Schlasberg. De naam Coca-Cola zero sugar is gekozen om duidelijker te communiceren dat de drank geen suiker bevat. Ook is het design van de verpakking vernieuwd en in lijn met de éénmerkstrategie die Coca-Cola sinds vorig jaar hanteert. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks Frisdranken - Coca-Cola lanceert in september Coca-Cola zero sugar, een nieuwe suikervrije variant waarvan, zo stelt de frisdrankenreus, de smaak nog meer op die van de klassieke Coca-Cola lijkt. Dat maakte Coca-Cola bekend tijdens de officiële opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen, op 25 mei nog in het nieuws vanwege het lekken van zoutzuur. De ingrediënten van Coca-Cola zero sugar zijn niet gewijzigd, alleen de blend is geoptimaliseerd. Coca-Cola vindt het belangrijk om nu en in de toekomst consumenten alternatieven te bieden die steeds minder of geen suiker bevatten en blijft daarom innoveren. De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met de grootste marketingcampagne die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. Optimaliseren “We zijn continu bezig met innovatie en kijken hoe we de smaak van onze dranken kunnen optimaliseren”, zegt country manager Richard Schlasberg. “Coca-Cola is zich ervan bewust dat mensen nu, meer dan ooit, een keuze willen hebben of en hoeveel calorieën zij consumeren. Mede daarom willen we uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 10 procent verminderd hebben. Dat doen we onder andere door ons calorievrije en caloriearme assortiment uit te breiden, verschillende verpakkingsgroottes aan te bieden en meer informatie over zero en light alternatieven te verschaffen. Met de lancering van Coca-Cola zero sugar en de uitgebreide marketingcampagne zetten we een grote stap richting de toekomst”, aldus Schlasberg. De naam Coca-Cola zero sugar is gekozen om duidelijker te communiceren dat de drank geen suiker bevat. Ook is het design van de verpakking vernieuwd en in lijn met de éénmerkstrategie die Coca-Cola sinds vorig jaar hanteert. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

fritz-kola komt met nieuw design fles

Frisdranken - Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen. Als onderdeel van het nieuwe ontwerp hebben merk illustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola merk logo ontworpen en een nieuw etiket met informatie over het bedrijf en de ingrediënten.

Lees bericht




Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht


Coca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd  

Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid