Coca-Cola presenteert nieuwe ‘One Brand’ design, uitrol wereld volgt dit jaar
Frisdranken - Frisdrankenreus Coca-Cola heeft maandag de nieuwe uitstraling onthuld voor het assortiment flesjes en blikjes die het wereldwijd gaat voeren. In het nieuwe design claimt het bedrijf nu nog nadrukkelijker de rode kleur over de complete productrange. Het ontwerp brengt de verpakkingen van Coca-Cola Original Taste (Classic), Light (Diet), Zero en Life nog meer op een lijn met elkaar. De flesjes en blikjes in de nieuwe uitstraling zullen voor het eerst te koop zijn op de Mexicaanse markt. In de loop van 2016 en 2017 wordt het design doorgevoerd op de verpakkingen in meerdere landen verspreid over de wereld. The Red Disc’, de rode schijf die in januari voor het eerst te zien was in de wereldwijde ‘Taste the Feeling’ reclamecampagne, zal voortaan prominent op de verpakkingen te zien zijn. In alle varianten is de beroemde rode kleur van Coca-Cola de verbindende factor. Hiermee wil het bedrijf de eenheid laten zien tussen de verschillende varianten met of zonder calorieën en met of zonder caffeïne. De nieuwe uitstraling moet consumenten in staat stellen de cola-variant te kiezen die het beste bij hun smaak, lifestyle en dieet past. Eenmaking Mexico heeft de primeur van het nieuwe design en consumenten kunnen ze vanaf de eerste week van mei in de schappen aantreffen. “De eenmaking van het merk door middel van design, toont de eerste keer in onze 130 jarige historie dat de iconische Coca-Cola uitstraling op zo’n prominente manier in onze producten wordt doorgevoerd”, aldus Vice President Global Design James Sommerville van Coca-Cola. Bron: @FoodClicks Frisdranken - Frisdrankenreus Coca-Cola heeft maandag de nieuwe uitstraling onthuld voor het assortiment flesjes en blikjes die het wereldwijd gaat voeren. In het nieuwe design claimt het bedrijf nu nog nadrukkelijker de rode kleur over de complete productrange. Het ontwerp brengt de verpakkingen van Coca-Cola Original Taste (Classic), Light (Diet), Zero en Life nog meer op een lijn met elkaar. De flesjes en blikjes in de nieuwe uitstraling zullen voor het eerst te koop zijn op de Mexicaanse markt. In de loop van 2016 en 2017 wordt het design doorgevoerd op de verpakkingen in meerdere landen verspreid over de wereld. The Red Disc’, de rode schijf die in januari voor het eerst te zien was in de wereldwijde ‘Taste the Feeling’ reclamecampagne, zal voortaan prominent op de verpakkingen te zien zijn. In alle varianten is de beroemde rode kleur van Coca-Cola de verbindende factor. Hiermee wil het bedrijf de eenheid laten zien tussen de verschillende varianten met of zonder calorieën en met of zonder caffeïne. De nieuwe uitstraling moet consumenten in staat stellen de cola-variant te kiezen die het beste bij hun smaak, lifestyle en dieet past. Eenmaking Mexico heeft de primeur van het nieuwe design en consumenten kunnen ze vanaf de eerste week van mei in de schappen aantreffen. “De eenmaking van het merk door middel van design, toont de eerste keer in onze 130 jarige historie dat de iconische Coca-Cola uitstraling op zo’n prominente manier in onze producten wordt doorgevoerd”, aldus Vice President Global Design James Sommerville van Coca-Cola. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
RIVM ziet suikerinname door frisdranken snel dalen
Onderzoek - De totale suikerinname is in de periode 2019-2021 met 10,2% gedaald; dat is voor het grootste deel dankzij de daling van het suikergehalte in niet-alcoholische dranken. Nederlanders krijgen op die manier steeds minder suiker binnen via non-alcoholische dranken, zo blijkt uit een vorige week gepubliceerde Voedselconsumptiepeiling 2019-2021 (VCP) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).
Lees berichtOok Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten
Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...
Lees berichtVrumona introduceert drie Royal Club Mocktails
Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.
Lees berichtHero Cassis frisdranken krijgen nieuw design
Introductie – De verpakkingen van Hero Cassis krijgen een nieuw design. De transformatie vindt plaats ter ere van het 85-jarig jubileum van het merk.
Lees berichtORGANICS by Red Bull komt met drie nieuwe smaken
Introductie – Red Bull verrijkt de Organics-lijn met drie nieuwe smaken. Naast de vijf al bestaande smaken, komen daar nu drie nieuwe varianten bij met elk hun eigenzinnige karakter: Purple Berry, Black Orange en Ginger Beer.
Lees bericht‘Nederlanders zijn gezonder fris gaan drinken’
Onderzoek – ‘De Nederlander is gezonder gaan drinken’, dat meldt Taco Juriaanse, directeur van FWS, de koepelorganisatie van fris- en mineraalwaterproducenten, naar aanleiding van het Nationale Frisse Dranken Onderzoek 2021. Drie op de vijf Nederlander let nu, na corona, op de hoeveelheid suikers in frisse dranken.
Lees bericht