Coca-Cola viert 90 jarige aanwezigheid in Nederland


Jubileum - Met een officieel startschot werd gisteren in het Olympisch Stadion de open dag geopend, ter ere van het 90-jarig bestaan van zowel het stadion als Coca-Cola in Nederland. Het iconische frisdrankmerk deed in 1928 tijdens de Olympische Spelen in Amsterdam haar intrede op de Nederlandse markt. De twee zijn sindsdien onlosmakelijk met elkaar verbonden en vierden daarom gezamenlijk deze mijlpaal op de plek waar het ooit begonnen is. Bezoekers op de open dag kregen taart en een verfrissend drankje en werden daarnaast getrakteerd op diverse activiteiten, waaronder speciale rondleidingen, een fototentoonstelling, een historische film, muziek en een vintage markt. Op de open dag waren oud-Olympische deelnemers aanwezig en Justine Fletcher, heritage directeur namens Coca-Cola, die is overgekomen uit Atlanta om collector items van bezoekers te taxeren. Bron: @FoodClicks Jubileum - Met een officieel startschot werd gisteren in het Olympisch Stadion de open dag geopend, ter ere van het 90-jarig bestaan van zowel het stadion als Coca-Cola in Nederland. Het iconische frisdrankmerk deed in 1928 tijdens de Olympische Spelen in Amsterdam haar intrede op de Nederlandse markt. De twee zijn sindsdien onlosmakelijk met elkaar verbonden en vierden daarom gezamenlijk deze mijlpaal op de plek waar het ooit begonnen is. Bezoekers op de open dag kregen taart en een verfrissend drankje en werden daarnaast getrakteerd op diverse activiteiten, waaronder speciale rondleidingen, een fototentoonstelling, een historische film, muziek en een vintage markt. Op de open dag waren oud-Olympische deelnemers aanwezig en Justine Fletcher, heritage directeur namens Coca-Cola, die is overgekomen uit Atlanta om collector items van bezoekers te taxeren. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht

Coca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd  

Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.

Lees bericht



Coca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI

Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.

Lees bericht

Jeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland

Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.  

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid