Coca-Cola voegt merken samen


Industrie - Coca-Cola Nederland laat weten het complete productportfolio van Coca-Cola – met onder andere Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola life – samen te voegen onder een nieuwe “éénmerkstrategie”. De gezamenlijke identiteit, reclamecampagnes en andere communicatiemiddelen benadrukken de keuze aan varianten binnen het portfolio. Coca-Cola zette de afgelopen jaren diverse nieuwe merken met een eigen identiteit in de markt. Het bedrijf deed dit om te kunnen inspelen op de veranderende smaakvoorkeuren, voedings-gewoonten en de leefstijl van de consument. Consumenten kunnen daardoor zelf kiezen welke smaak zij willen en of zij een drankje met of zonder calorieën en cafeïne wilden. Vanaf vandaag worden die Coca-Colamerken onder één herkenbaar merk geschaard. Dit gebeurt in een nieuwe aanpak waarbij het iconische imago van de oorspronkelijke Coca-Cola wordt doorgetrokken naar de andere producten binnen het Coca-Colaportfolio. Op de verpakkingen, die vanaf maart zichtbaar zijn, en in reclame-uitingen, vanaf half mei, wordt de nadruk gelegd op de specifieke kenmerken en ingrediënten van de producten, zodat consumenten hun keuze kunnen maken. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid