Consument luncht minder buiten de deur; prijs-kwaliteitverhouding onvoldoende


Convenience - De consument luncht steeds minder vaak buiten de deur. De laatste zes maanden nam in de Verenigde Staten het aantal bezoekers dat tussen de middag in het restaurant de lunch gebruikt fors af, in het tweede kwartaal zelfs met 4 procent. Redenen voor de afname zijn de stijging van het aantal mensen dat thuis werkt, de groei van het online winkelen en de gestegen prijzen voor lunch- en tussendoorproducten. Dit blijkt uit cijfers van het Amerikaanse onderzoeksbureau The NPD Group. Waar het buitenshuis gebruiken van het ontbijt en het avondeten sinds het economisch beter gaat in de plus zit, heeft de lunch het volgens The NPD Group moeilijk. In het tweede kwartaal van 2016, eindigend in juni, nam in de Verenigde Staten het aantal lunchbezoeken aan restaurants met 4 procent af ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit is de sterkste daling in jaren, aldus NPD’s foodservice market research. Waar het aantal lunchmomenten in de weekends licht daalt, neemt vooral het aantal bezoekers dat doordeweeks in een restaurant luncht fors af. Volgens The NPD Group is sinds 2006 het aantal mensen dat doordeweeks thuis werkt en daar dus ook luncht met 24 procent gestegen. Het online winkelen nam vorig jaar met 8 procent toe. De gestegen prijzen voor lunch- en tussendoorproducten heeft de daling van het aantal mensen dat buiten de deur luncht nog verergerd, aldus The NPD Group. Betaalbaar De in restaurants gehanteerde prijzen voor lunchproducten moeten volgens The NPD Group een betere prijs-kwaliteitverhouding hebben. Consumenten zullen gaan lunchen of opnieuw terugkomen voor de lunch als zij vinden dat het ‘eten zo betaalbaar is om er vaker te lunchen’ en er ‘waar voor je geld’ wordt geboden. Agressieve promoties waaronder de inzet van combideals en voordelig geprijsde hele maaltijden hebben de daling van het aantal lunchbezoekers aan restaurants nog enigszins getemperd, aldus The NPD Group die echter stelt dat slechts een kwart van de lunchende consumenten van de promoties gebruik maakt. Energie “De foodservicelunch is historisch altijd al het moment geweest waar consumenten niet te veel tijd, geld en energie in wilden steken”, zegt analist Bonnie Riggs van NPD Group in het Amerikaanse QSR Magazine. “De huidige enorme daling in het lunchverkeer laat duidelijk zien dat de huidige door lunchrestaurants geboden prijs-kwaliteitverhouding niet aan deze wensen voldoet.” Bron: @FoodClicks Convenience - De consument luncht steeds minder vaak buiten de deur. De laatste zes maanden nam in de Verenigde Staten het aantal bezoekers dat tussen de middag in het restaurant de lunch gebruikt fors af, in het tweede kwartaal zelfs met 4 procent. Redenen voor de afname zijn de stijging van het aantal mensen dat thuis werkt, de groei van het online winkelen en de gestegen prijzen voor lunch- en tussendoorproducten. Dit blijkt uit cijfers van het Amerikaanse onderzoeksbureau The NPD Group. Waar het buitenshuis gebruiken van het ontbijt en het avondeten sinds het economisch beter gaat in de plus zit, heeft de lunch het volgens The NPD Group moeilijk. In het tweede kwartaal van 2016, eindigend in juni, nam in de Verenigde Staten het aantal lunchbezoeken aan restaurants met 4 procent af ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit is de sterkste daling in jaren, aldus NPD’s foodservice market research. Waar het aantal lunchmomenten in de weekends licht daalt, neemt vooral het aantal bezoekers dat doordeweeks in een restaurant luncht fors af. Volgens The NPD Group is sinds 2006 het aantal mensen dat doordeweeks thuis werkt en daar dus ook luncht met 24 procent gestegen. Het online winkelen nam vorig jaar met 8 procent toe. De gestegen prijzen voor lunch- en tussendoorproducten heeft de daling van het aantal mensen dat buiten de deur luncht nog verergerd, aldus The NPD Group. Betaalbaar De in restaurants gehanteerde prijzen voor lunchproducten moeten volgens The NPD Group een betere prijs-kwaliteitverhouding hebben. Consumenten zullen gaan lunchen of opnieuw terugkomen voor de lunch als zij vinden dat het ‘eten zo betaalbaar is om er vaker te lunchen’ en er ‘waar voor je geld’ wordt geboden. Agressieve promoties waaronder de inzet van combideals en voordelig geprijsde hele maaltijden hebben de daling van het aantal lunchbezoekers aan restaurants nog enigszins getemperd, aldus The NPD Group die echter stelt dat slechts een kwart van de lunchende consumenten van de promoties gebruik maakt. Energie “De foodservicelunch is historisch altijd al het moment geweest waar consumenten niet te veel tijd, geld en energie in wilden steken”, zegt analist Bonnie Riggs van NPD Group in het Amerikaanse QSR Magazine. “De huidige enorme daling in het lunchverkeer laat duidelijk zien dat de huidige door lunchrestaurants geboden prijs-kwaliteitverhouding niet aan deze wensen voldoet.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid