De Buurtboer wil kennisniveau over voeding onder werkend Nederland verhogen


Catering – De Buurtboer, leverancier van bedrijfslunches, en Bluebelle Foodcoaching, een adviesblog over gezonde voeding, willen samen de kennis over voeding gaan verhogen. Nieuwe klanten van De Buurtboer krijgen daarom een gratis workshop aangeboden die de kennis over voeding tijdens het werk, maar ook voor thuis moet vergroten. De Buurtboer is leverancier van bedrijfslunch-abonnementen en voorziet bedrijven jaarlijks van meer dan 500.000 lunches. De producten van de Buurtboer onderscheiden zich in kwaliteit en smaak. De producten zijn zo veel mogelijk van het seizoen, lokaal geproduceerd, ambachtelijk en/of biologisch. Volgens onderzoek dat is uitgevoerd door PanelWizard Direct onder 533 werkende Nederlanders zou één op de drie werkende Nederlanders graag gezonder willen lunchen tijdens de werkdag. Verder blijkt dat 56 % van werkend Nederland nu al aangeeft heel bewust te lunchen en aangeeft aan de gezondheid te denken. Daarnaast zegt 28 % bij het kopen van producten voor de lunch te kiezen voor “goede” (ambachtelijk, biologische, lokale) producten, maar geeft 30% van de Nederlanders aan nóg gezonder te willen eten. Claire van den Heuvel, oprichter van Bluebelle Foodworks onderkent het belang van een gezonde lunch. “Tijd en rust nemen voor een  gezonde lunch is van groot belang voor de energie voor de rest van de dag. Vaak is het ook onwetendheid bij werknemers waardoor het eten tijdens een werkdag gezonder kan. Men wil wel gezond eten, maar weet niet precies wat gezond is en wat niet. Een aantal eenvoudige aanpassingen in het voedingspatroon kan bijvoorbeeld al een grote impact hebben op je energieniveau: denk aan minder suiker tijdens de lunch of de snack om 16:00 vervangen door een gezond alternatief als noten”. Oprichter van de Buurtboer, Caroline van der Lande: “Wij zien in onze business steeds meer dat werkgevers als gezond alternatief voor de lunch met elkaar wordt doorgebracht. “Een goede ontwikkeling’’, volgens van der Lande. ‘’Want de impact van een gezonde lunch is enorm en kan bijvoorbeeld invloed hebben op een hogere arbeidsproductiviteit en een lager ziekteverzuim”. De Buurtboer is in 2010 opgericht door Caroline van der Lande en Nikki Wiesman. Beide oprichters hebben ervaring opgedaan als marketeers in de voedingswereld, onder andere bij Heinz en Sara Lee. Na deze ervaring  gooiden zij 4 jaar geleden het roer om en startten hun bedrijf de Buurtboer B.V. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid