D.E Professional introduceert nieuw service concept ‘Connectivity’

De Coffeekitchen van DE

Industrie  – Douwe Egberts Professional biedt vanaf vandaag een nieuwe dienst aan, waarbij de koffievoorziening van bedrijven volledig is te volgen en te managen. Met het service concept Connectivity is de actuele status van de machines op afstand te volgen en kan op maat worden ingespeeld op de behoeften van de klant.

“Voor een optimale koffiebeleving moet alles tot in de puntjes geregeld zijn. Om hier aan te voldoen is ‘Connectivity’ gestart. Dankzij deze dienst kunnen we de actuele status van onze machines op afstand inzien, zoals het aantal consumpties per uur en per dag, of het piekmoment van een specifieke koffiemachine. Hierdoor kunnen wij op elk moment anticiperen en inspelen op de specifieke behoeften van onze klanten. Zo kunnen wij hen nog beter adviseren en bieden wij excellente service”, aldus Sander van der Linden, Marketing en E-sales director bij Douwe Egberts Professional.

Rijkswaterstaat maakt sinds kort als eerste gebruik van Connectivity. “Dankzij deze dienst hebben we ieder moment inzicht in de tellerstanden en beschikken we over waardevolle informatie. Zoals welke machines het hardst lopen en welke consumptiesoorten op welke momenten het populairst zijn. Hier kunnen wij als organisatie efficiency voordelen uithalen. Daarnaast worden onze medewerkers ontzorgd, omdat de machine door Douwe Egberts Professional wordt verzorgd en bijgevuld wanneer het nodig is”, aldus Mark Anneveldt, Adviseur Facility Management Rijkswaterstaat.

Via een Connectivity Unit - een kastje met een GPRS-simkaart aan de binnenzijde van de koffiemachine - wordt de machine-informatie 24 uur per dag automatisch doorgegeven aan de server van Douwe Egberts Professional. Zo beschikt de in januari gelanceerde D.E Coffee Kitchen – de onbemande koffie- en theecorner voor op kantoor – al standaard over een Connectivity Unit.

Bron: DE Professional

Auteur: Steffen van Beek