In de voortuin van Grolsch introduceert Brand speciaalbier Porter
Wedstrijd – De Enschedeërs Dennis Pancras en Niels Bosman zorgden ervoor dat het door deze thuisbrouwers gebrouwen en winnende speciaalbier Porter van Brand in de Grote Kerk in Enschede werd geïntroduceerd. Hierdoor konden belangstellenden het Limburgse speciaalbiertje in de voortuin van Grolsch voor het eerst proeven. Dennis Pancras en Niels Bosman wonnen in mei 2016, na een recordaantal inzendingen, de vijfde editie van de Brand Bierbrouwwedstrijd. Een droom ging in vervulling, samen met de meesterbrouwers van Brand brouwen zij hun eigen Porter in de brouwerij in Wijlre. Brand Porter is een vol, donkerkoper bier met een rijk aroma van karamel en tonen van verse koffie met een zachtbittere geroosterde smaak. Dennis Pancras: " Als thuisbrouwers is dit natuurlijk dé bevestiging dat niet alleen wij, maar ook de echte bierkenners ons speciaalbier waarderen." Niels Bosman vult aan: "Het was een eer om met de brouwers van Brand aan de slag te gaan en ons op bier op grote schaal te brouwen.” Het bier is verkrijgbaar via de supermarkten en een aantal cafés. Bron: @FoodClicks Wedstrijd – De Enschedeërs Dennis Pancras en Niels Bosman zorgden ervoor dat het door deze thuisbrouwers gebrouwen en winnende speciaalbier Porter van Brand in de Grote Kerk in Enschede werd geïntroduceerd. Hierdoor konden belangstellenden het Limburgse speciaalbiertje in de voortuin van Grolsch voor het eerst proeven. Dennis Pancras en Niels Bosman wonnen in mei 2016, na een recordaantal inzendingen, de vijfde editie van de Brand Bierbrouwwedstrijd. Een droom ging in vervulling, samen met de meesterbrouwers van Brand brouwen zij hun eigen Porter in de brouwerij in Wijlre. Brand Porter is een vol, donkerkoper bier met een rijk aroma van karamel en tonen van verse koffie met een zachtbittere geroosterde smaak. Dennis Pancras: " Als thuisbrouwers is dit natuurlijk dé bevestiging dat niet alleen wij, maar ook de echte bierkenners ons speciaalbier waarderen." Niels Bosman vult aan: "Het was een eer om met de brouwers van Brand aan de slag te gaan en ons op bier op grote schaal te brouwen.” Het bier is verkrijgbaar via de supermarkten en een aantal cafés. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bier met minder alcohol steeds populairder
Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.
Lees berichtPinkpop krijgt eigen bier van nieuw brouwhuis Brand
Brouwerij – Flexibel inspelen op de markt voor speciaalbieren wil brouwerij Brand en met de opening van het nieuwe brouwhuis gaat het merk hiermee gelijk aan de slag. Zo krijgt muziekfestival Pinkpop een eigen bier en komt Brand Imperator, het oudste speciaalbier van Nederland, weer terug op de markt.
Lees berichtBrand verwoest strandpaviljoen Bloomingdale in Bloemendaal
Strandpaviljoen – De populaire strandtent Bloomingdale Beach Club in Bloemendaal aan Zee is vannacht volledig afgebrand. Op het moment van de brand waren er geen medewerkers en bezoekers aanwezig.
Lees berichtBirra Moretti introduceert Sale di Mare
Introductie - Birra Moretti introduceert een nieuw biertje: Birra Moretti Sale di Mare. Het gaat om een ongefilterd en daardoor lichttroebel bier met 5,5% alcohol, verrijkt met extra hoparoma’s en een vleugje Italiaans zeezout.
Lees berichtTexelse Skuumkoppe krijgt alcoholvrije variant
Introductie - De Texelse Bierbrouwerij introduceert haar eerste alcoholvrije speciaalbier: Texels Skuumkoppe 0.0. Het is een alcoholvrij, donker tarwebier, gebrouwen van natuurlijke ingrediënten.
Lees berichtConsumptiebehoefte in horeca is veranderd na eerste lockdown
Analyse - Horeca in Nederland heeft na de eerste lockdown de weg omhoog vrij snel weten te vinden. Halverwege juli is het omzetniveau zelfs even gestegen tot het niveau van 2019. Opvallend genoeg bleek de consumptiebehoefte van de horecagast na de lockdown op een aantal vlakken wel te zijn veranderd ten opzichte van 2019.
Lees bericht